Uithuisplaatsing dreigt voor dik kind NEWCASTLE - Indien zijn moeder hem geen gezonder eten voorschotelt, wordt een achtjarig Brits zwaarlijvig jongetje mogelijk uit huis geplaatst. Connor McCreaddie weegt ongeveer 90 kilo, drie keer het gewicht van een gemiddeld jochie van zijn leeftijd. Hij is al door vier bedden en vijf fietsen heengezakt. Zijn familie stelt dat het kind allergisch is voor fruit en groenten. toch wel jammer dat er geen foto bij gedaan is.
Euhhh ja geloven ze het zelf, kind kan hooguit aan de diarree gaan zitten omdat hij wrsch nooooit groente of fruit is voorgeschoteld en zijn lichaam dan geschokt raakt dat het een keer vitamines krijgt Trieste ouders man.
Aahhh dat vind ik triets. Ik zelf ben een stevige meid altijd al geweest. Maar dat vind ik echt erg voor die jongen. Allergisch voor groenten/fruit nooit van gehoord. Dat hij het niet lust ok, heb ook een broer die zowat geen groeten en fruit eet gewoon om dat hij het niet lekker vind. En me ouders hebben echt van alles geprobeerd maar helaas. Maar hij is wel goed terecht gekomen en als kind was hij nooit dik.
Fruit In het algemeen zijn allergische reacties tegen groente en fruit mild en vaak blijven ze beperkt tot de mond. Daarom worden deze reacties ook wel oraal allergie syndroom (oas) genoemd en verschillen wel van de milde eerste symptomen van de ernstigere voedselallergieën. De allergenen in groente en fruit lijken vaak op de allergenen in pollen. Dat verklaart waarom vier van de tien mensen met een pollen allergie ook allergisch zijn voor bepaalde fruitsoorten. Daarom hebben mensen met een allergie voor berkenpollen een grotere kans om allergisch te zijn voor appels. Veel fruitallergenen worden vernietigd door het koken. Daarom is gekookt fruit vaak veilig om te eten door fruitallergische mensen. Allergieën voor latex (zoals in doktershandschoenen) komen vooral bij artsen steeds vaker voor. Omdat veel van de latexallergenen op de allergenen in tropisch fruit, zoals bananen lijken kunnen deze mensen een allergische reactie krijgen bij blootstelling aan deze vruchten. Groenten Tot deze groep voedsel worden ook sojabonen en pindas gerekend. Pindas zijn één van de meest allergene voedselsoorten en veroorzaken vaak zeer ernstige reacties, waaronder anafylaxis. Een pinda allergie ontstaat tijdens de jeugd en duurt in de meeste gevallen levenslang. Zowel pindas als sojabonen hebben meerdere allergenen die in het rauwe en gekookte product voor komen. Pinda allergie kan zo ernstig zijn dat zelfs hele kleine hoeveelheden pinda een reactie kunnen veroorzaken. Bij sommige personen zijn de sporen van noten in olie of de kruisbesmetting via gebruiksvoorwerpen, zoals bestek al voldoende om een reactie te veroorzaken. De belangrijkste allergenen in pindas en soja zijn de eiwitten die door het zaad gebruikt worden als voedselopslag om te kunnen groeien tot zaailing. Een van de allergenen in sojabonen lijkt veel op het belangrijkste allergeen van huisstofmijten, een veelvoorkomend allergeen uit de dagelijkse omgeving. Het is nog niet zeker of dit betekent dat er een verband bestaat tussen stofallergie en soja-allergie.
Hmm toen ik 12 was.. woog ik 40kg en was ik de zwaarste van de klas ongeveer en dat vond ik al niet tof (understatement.. ) 8 jaar en 90 kg.. daar kan ik me serieus helemaal NIETS bij voorstellen...
Hoe je het ook wend of keert: ik zie dit als een vorm van kindermishandeling d.m.v. verwaarlozing! Het is in- en intriest voor dat jongetje....
dat vind de engelse "kinderbescherming" kennelijk ook en terecht als je het mij vraagt... arme kind wordt vast niet gelukkiger van zichzelf op deze manier
Net even gezocht naar gegevens over de knul... Triest hoor. Ik kon niet vinden dat de familie aangaf dat hij allergisch is voor groente en/of fruit. Wel de volgende uitspraak van zijn moeder: "He won't eat salad, fruit or veg, which makes things hard." She says his downfall is crisps - he gets through four packs a day. Afspraken met hulpverleners worden niet nagekomen. Tja...waar ben je dan als ouder mee bezig. Ook een uitspraak van zijn moeder: Hij mag niet uit huis geplaatst worden want dan ga ik dood! De keuze lijkt me dan niet zo moeilijk.