Ik ben zwanger van een meisje na 2 jongens ineens heel anders. Een naam vinden blijkt best nog wel lastig eigenlijk. Onze jongens heten sjihT en traM. Ik vind deze namen heel erg mooi op het moment maar twijfel nog wel of 1 van deze DE naam is: Evy/Evie Néla Mare (veruit favoriet, maar vind deze eigenlijk wel teveel lijken op naam van broer) Hebben jullie suggesties?
Poe. Evi/ Evie/ Evy wel erg hip naast T. en M. Néla juist weer een heel andere stijl dan T. en M.: zo niet hollands. En denk ook wel aan Neel, wat ik zelf dan weer mega ouderwets vind, maar qua stijl wel bij T. en M. past (oudhollands). Mare (scandinavisch) ook weer een hele andere stijl. En lees zelf nogal gauw 'maar ehh', wat men dus nogal vaak zegt (vb.: ja het was eerst wel gezellig hoor, maar ehh.. tante Nel was er ook vanaf 22 uur dus vanaf toen was het ineens niet zo gezellig meer). Ik zou zelf dus in een bijpassende stijl zoeken: oudhollands (klinkend). En voor een meisje vind ik een iets langere naam dan 1 lettergreep wel mooi, maar zou er geen 3 of meer lettergrepen van maken in jullie geval (omdat de jongens er maar 1 hebben). Dus 2 lettergrepen heeft mijn voorkeur. Ik denk aan: Lieke Mieke Diede Wiese Fietje Cato* Linda Linde* Suze* Erna Erma Irma Imke* Anne Anna Bregje/ Brechtje* Ilse* Ise/ Isa* Andere opties met 1 lettergreep: Keet Wies Wiep Mies Miep Mien Fleur* Fi/ Fie Roos* Die met een sterretje* vind ik zelf het mooist.
Mare(n) is ook mijn favoriet, ik zou het dus wel weten. Evi (zo geschreven) vind ik ook erg mooi! Ik vind de namen prima bij de namen van je zoons passen. Néla vind ik echt een heel ander soort naam en niet zo mooi erbij. Misschien andere opties: Flore Aniek Saar Fenne Ise
Mare is ook mijn favoriete uit je lijstje, heel mooi! Wellicht nog: Mette Mirre Mirte/Mirthe Laure(n)
Ik vind Mare supermooi! Maar ik snap wel dat het teveel op M. lijkt, dat vind ik eigenlijk ook wel, op schrift tenminste. Misschien Mirre, Marin of Maren? Dan scheelt het in ieder geval meer dan één letter.
@hummeltje5 bedankt voor het meedenken. Wij willen ook een korte naam, met 1 of 2 lettergrepen. Helaas zit er niets bij in je lijstje wat we beide mooi vinden. @Lafayette, meike is idd heel erg leuk, maar die zit al in de familie. Zo ook nienke en jenthe, wat weer teveel lijkt op benthe. Andere namen zijn niet zo onze smaak. @Linnidee nina staat op het lijstje @NiekeKris vind je Mare niet teveel lijken op 1 van de jongensnamen? Hij is bij ons ook erg favoriet. Fenne staat ook op het lijstje dan zou mijn schoonmoeder vernoemt worden, wat wij helemaal niet erg zouden vinden. @Hemeltjelief floor vind ik wel heel leuk, maar vriend niet, dus gaat ie helaas niet op het lijstje. Ipv Nora hebben we wel Nola opgeschreven. Dank jullie wel in ieder geval voor de input. Als jullie meer opties hebben, mag het altijd
Laure(n) heeft m'n vriend idd ook opgeschreven. Mette en mirte hoor ik al op school, dus dan valt het al af bij mij ligt een beetje aan de ouders @Aries wat een slim idee!! En terwijl ik die namen hardop noem, denk ik aan ons nichtje m.arit Conclusie..waarschijnlijk moeten wij deze naam maar uit ons hoofd zetten. Anders heb je wel heel veel mar... in de familie straks
Op schrift lijken traM en Mare op elkaar, maar uitgesproken valt dat heel erg mee (a - korte klank en lange klank). En door het grootste deel van hun leven gaan ze zelfstandig, het is geen Siamese tweeling. Als Mare De Naam is dan zou ik het dus zeker doen!
Ik vind Mare geschreven heel erg hetzelfde als Mart, maar qua uitspraak wel anders. Dus ik vind het lastig of het dan wel/niet zou kunnen. Nela vind ik wat te apart er naast. Evie vind ik ontzettend leuk, en vind het ook heel lief en vrolijk klinken in het rijtje: T, M & E. Ik vind Evie qua stijl er ook juist wel goed bij passen.
Mare lijkt inderdaad te veel, dat scheelt maar een letter! Evie erg leuk. Tips: Suze, Nore, Elin, Tess, Jula, Neva, June, Liva, Maud, Fien, Jade
Precies dit wilde ik ook typen Evi vind ik ook erg leuk en er prima bij passen. Nela is niet zo mijn ding. Wel als je de N en L omdraait; Lena Anders dacht ik nog aan: Lea(h) Ella Elle (uitgesproken als 'El')