Nachtluier: maar 96 ml!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frannie82, 25 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Op mijn topic bij voeding reageert niemand... Maar ons meisje van bijna 16 maanden drinkt zo slecht! Luier die van 19u tot 9u vanmorgen zat was zo licht! Gewogen en gewicht droge luier eraf en dan is het maar 96 ml! De huisarts weet dit maar blijft zeggej dat als ze plast het goed is. Maar ze had tot een week geleden altijd zware luiers 's morgens. Overdag drinkt ze echt amper. De 3x neocate 100 ml gaat goed verder maar een paar slokjes over de dag verdeeld. We hebben alle soorten bekers al geprobeerd maar niks helpt. Fruit eet ze slecht en warm eten ook. Ak vanaf vorige week zondag speelt dit.

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.177
    113
    Hoe zijn de rest van haar luiers?
    Is ze suf?

Mijn dochter wisselt ook al tijden af, soms een week dat de luiers tjokvol zijn, soms zijn ze gewoon nog droog na 12 uur. Maar overdag heeft ze dan toch regelmatig een natte luier.

Drinkt ze wel uit een flesje, als het met een beker niet lukt? En mag ze niet meer van die neocate?
    Maar als je het niet vertrouwd, zou ik toch weer een keer langs de huisarts gaan als ik jou was.

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier soms weleens een hele droge luier na een nacht. Maar nooit een week lang.
    Wat bied je aan als ander drinken? Roosvicee, sap+water, thee?
    Hier drinkt ze eindelijk goed uit een rietjesbeker. Thuis antilekmatje van Nuby (etos) en bij schoonouders een rietjesfles van de xenos (met prinsessen erop) en daar drinkt ze helemaal makkelijk uit.

Sterkte.
    Misschien het cb bellen en vragen wat zij ervan vinden?

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ze is niet suf gelukkig wel al een week met koorts, snotteren en hoesten achter de rug. Nu koortsvrij. Ze krijgt kinderthee, diksap, water, roosvicee. Rietjesbeker van Hema ging altijd goed. Nu speelt en gooit ze ermee. Tuitbeker zonder antilek is nog het beste als ze die niet ondersteboven houdt. Open beker wordt ook weg geduwd. Cb kan ik morgen wel eens bellen ja. Verder geven we maar zakjes knijpfruit voor de extra's....

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Geen oorpijn toevallig???

Kan zijn dat ze door het moeten zuigen daar last van krijgt.

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ja idd geen oorpijn dacht ik ook meteen aan.
    Omdat je zegt ze is een week goed verkouden geweest. Kan zijn dat de holtes verstopt zitten.

Beterschap

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    De huisarts zei wel dat het rechter oortje wat roder ziet dus we zijn begonnen met zoutoplossing neusspray. Rest van de luiers nog droger dan de nachtluiers...

8. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    wanneer ben je met haar naar de ha geweest? Misschien heeft ze wel last van haar keel. Wat ik zou doen is haar een paracetamol geven en over een uurtje weer drinken aanbieden. Als dit echt niet helpt. precies opschrijven wat ze binnen krijgt. Komt ze niet aan minimaal 500 cc vocht bellen.

groetjes kim

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Woensdag geweest, heeft toen niet in keel gekeken, donderdagmiddag in 2 uur tijd weer 38.9 dus weer gebeld en mocht komen. Toen ineens een rood oortje, de dag ervoor niet. Keel niks te zien. Het 'probleem' is dat madammetje vrolijk rondstapt en brabbelt in de wachtkamer en thuis echt hangerig en niet lekker. En ze blijft levenslustig. Dus wasr maak ik me dan druk om.... Paracetamol geven we ook al een week bijna dagelijks dat kan nooit goed zijn. Morgen dan weer bellen.....

10. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    eeen oor of een keelonsteking kan zomaar ineens opkomen. Ik wwet niet hoeveel ze normaal op een dag drinkt. Dat delen door de helft en dat moet ze binnen krijgen. Zonder dat ze koorts heeft want dan moet het echt meer zijn.

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Normaal mogen we met 450 en dan nog vocht uit fruit en de warme maaltijd in onze handen knijpen.... Het is al niet om over naar huis te schrijven. Vandaag ook weer gewoon fit en loopt rond. Ben blij dat jullie dit ook niet normaal vinden.

12. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Dan drinkt ze nu dus maar 150 minder snap ik dat goed. Misschien lekker waterijsje proberen? Fruithapje uit de koelkast? Lekker laten spelen in bad met bekertje. Niet dat het niet weinig is maar als je denkt dat het 150ml minder is als normaal dan is dat met slokjes per keer nog wel op te lossen

13. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Hier ben ik het niet mee eens. mijn zoontje dus echt wel!
    ene dag niets aan de hand en de volgende dag krijssen en konden we een kuur ophalen van de huisarts.

Wat betrefd het topic, als je het niet vertrouwd blijf zeuren, jij kent je kindje het beste. Beterschap.

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je kan nog even de HAP/HA bellen..

En zoals ik al eerder aan heb gegeven in een topic van je..
    Geef gewoon ALLES aan vocht.. Ook dingen die ze normaal maar weinig krijgt ofzo.. Denk aan waterijsjes, toetjes, lekkere sapjes weet ik t wat niet allemaal...
    Vocht is heeeeeel belangrijk dus t maakt nu niet uit op welke manier ze het krijgt of in welke vorm

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Goed lezen :p

Er staat ook dan een kindje dat zomaar ineens WEL kan hebben :)

16. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    dank je;)

17. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen

Sorry sorry :):):):):):):)

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Hahaha kan gebeuren :p

19. Meijke

Meijke Niet meer actief

Onze dochter drinkt max 400 per dag. Niet veel maar ze doet het er prima op. Fruit en na het eten yoghurt voegt ook nog wat toe.

Ik snap dat je ermee zit, als ze nu haar normale kleine hoeveelheid niet neemt. En dan met die verhoging erbij. Morgen maar weer bellen.

20. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het lijkt zich op te lossen gelukkig... Ze hoest nog maar geen koorts meer gehad. En ik voelde net toch een paar puntjes van een doorgekomen kiesje! Nou dat is nr. 4 sinds half september.... Ze eet alles weer. Drinken nog steeds minimaal maar het fruit voegt weer wat toe. Bedankt dames!!

Deel Deze Pagina