Combi sleeper --> Vraagjes!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Loki09, Aug 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Poosje terug poste ik hier de vraag welke slaapzak voor de winter ideaal was. Ik kreeg vaak de reactie "Combisleeper van Little Company!", door deze adviezen heb ik een combisleeper overgekocht van iemand om te proberen of het iets voor ons is en zo ja er een 2e bij aan te schaffen.
    Nu heb ik een paar vraagjes;

Hoe gebruiken jullie de combi sleeper? Wat in welk deel van het jaar en hoe gekleed?
    Ik heb nu de buitenzak aan (zonder mouwen), een romper met korte mouwen en een pjamashirtje met lange mouwen. Het is ongeveer 23 graden op de kamer en ze voelt lekker aan snachts als ik ga voelen. Toch ben ik benieuwd naar jullie adviezen ook voor als het wat kouder wordt!
    Gebruiken jullie de binnenzak bijvoorbeeld ook ooit los? (voorjaar/najaar? deze lijkt me namelijk warmer dan de buitenzak of vergis ik me?).

Ik heb de 0-12 maanden versie (mijn dochter is 3,5 maand maar is vanaf de geboorte veilig te gebruiken staat er) maar ben ik de enige die de halsopening en de armopeningen zo groot vind?
    Doordat ik hem 2e hands gekocht heb heb ik geen beschrijving ofzo, maar ik kon ook niets vinden om dit eventueel te verstellen dus het zou zo goed moeten zijn maar ik kijk er nog zo lomp ruim op?

Alvast bedankt ;)

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik gebruik hem nu niet omdat ik hem nu te warm vind, wel op vakantie in de tent gebruikt (binnen+buitenzak en de mouwen eraan). Ook vind ik hem ongeschikt voor een klein babytje, ik gebruik hem vanaf een maand of 5, maar ik heb wel kleintjes. Mijn dochter sliep met 14 mnd nog in de babyversie en mijn zoon past er ook nog wel een tijd in.

Voor de winter vind ik het ideaal, dan gebruik ik de complete versie (binnen, buiten en de mouwen). Het kan hier goed koud worden op de kamers, nu is het hier in huis nog erg warm.

En met kamperen ook omdat je hem zo makkelijk aan kunt passen, als het ineens warm wordt of blijkt te zijn haal je er een laagje af of er juist bij.

Binnenvoering gebruik ik nooit los, is er volgens mij ook niet voor bedoeld.

Als je dochter lekker aanvoelt, niet te koud en niet te warm dan is het prima. Als je de openingen te groot vind zou je ze ook een stukje dicht kunnen naaien, want het risico om in de slaapzak te belanden heb je dan opgelost.

Mijn zoontje ligt nu in een dunne zomerslaapzak, maar als het kouder wordt gaat hij weer in de combisleeper. Eerst de buitenzak en als het nog kouder wordt de binnenzak er ook bij.

3. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Bedankt voor je reactie!
    Hier ook een vrij klein meisje meisje (nu 5300 gram en ong 60cm).
    Mhh met 5 maanden pas, vreemd dan dat het vanaf de geboorte veilig te gebruiken is... Ik ga er nog een nachtje over slapen ;)

4. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

Sep 16, 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

Mijn zoontje is nu bijna 2 en we gebruiken vanaf maand 6 de combi-sleeper. Ideaal gewoon voor een kindje zoals de onze ;) Dekens vlogen in het rond, 's nachts heel koud natuurlijk...

Hij ligt nu in de buitenzak met mouwen, pymama broekje en romper korte mouw eronder. Tis een kindje wat van lekker warm slapen houdt, haha! Bij hem is de slaapkamertemp. momenteel 21 graden.

Vanaf 23/24 graden laat ik het broekje uit en dan alleen romper en buitenkant CombiSleeper. Of een romper lange mouw en Combisleeper zonder mouwen.

Succes!

Groetjes Marieke

Oh ja; wij hebben in het begin de mouwen en hals iets dichtgenaait...vond het ook eng te groot voor hem!!!

5. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Bedankt voor de tip, ik ga hem ook een stukje innemen, vind het toch te groot inderdaad en dan slaap ik ook niet prettig :).

Wellicht laat ik hem uberhaupt nog even weg tot het echt te koud wordt voor een zomerslaapzak en pjama, dan is ze ook weer een goede maand verder denk ik zo!

Share This Page