combi sleeper

Discussion in 'Baby en dreumes' started by angela78, Nov 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. angela78

angela78 Lid

Nov 14, 2010
    10
    0
    0
    waarschijnlijk al heel vaak gevraagd...maar vanaf wanneer mogen ze in de combisleeper?
    mn zoontje is 8 weken,maar vind de zak zo groot!

alvast bedankt:)

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je kindje mag in een slaapzak als hij goed past. Een te grote slaapzak is gevaarlijk, omdat je kindje door de arm of de nekgat zou kunnen zakken en in de zak belanden. Ik heb geen combisleeper maar een puckabag van 100cm die ben ik vanaf 5 maanden gaan gebruiken, toen was hij nog flink groot en heb ik eerst het nek gat ingenomen met naald en draad. Heb jij die van 80 cm? Dan zou je kindje er als hij 60cm is denk ik wel in passen? Lengte maakt niet zo heel erg uit, vooral de gaten zijn van belang.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik vind ze ook werg groot als een kind net in een maat zit, dus vanaf geboorte in de kleinste en vanaf 1 jr in de grootste. Ik vind ze er niet geschikt voor of je moet hele grote stevige/dikke kinderen hebben. Ik heb de kinderen er pas ingelegd toen ze ongeveer een half jaar waren, maar mijn kinderen zijn allebei klein en smal.

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik ben er met 7 maanden mee begonnen. Daarvoor vond ik hem te ruim. Mijn kindje is ook heel tenger.

5. angela78

angela78 Lid

Nov 14, 2010
    10
    0
    0
    ok bedankt voor jullie reacties

6. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou wij zijn helemaal weg van de combisleeper. slaapt erin vanaf dat ze een week of 10 is. En met 13 maanden in de grotere maat. heb tijdelijk een andere slaapzak gehad met de overgang van de kleine naar de grote maat. Maar ze werd constant wakker 's nachts (denk dat ze het te koud had). Toen de grote maat combi-sleeper gekocht en heb haar 's nachts niet meer gehoord. super!
    Ze is trouwens wel een stevige meid, maar niet een super grote baby ofzo.

Share This Page