Heeft er iemand een tip voor het schoonmaken van de handjes van een baby. Onze zoon is vrijdag 6 weken en ik heb moeite om zijn handjes goed schoon te maken. In bad balt hij zijn vuistjes en die moet je zo ongeveer vingertje voor vingertje lospulken. Het gaat om de groefjes in de handjes.
Babydoekje (billendoekje)glijdt er het makkelijkst doorheen en indd gewoon vingertjes loshalen. nog een paaar weken dan zijn het niet steeds vuistjes. helemaal schoon houden altijd zeg maar dat gaat niet, handjes zijn warm, zitten heerlijk dicht.
waar worden ze met 6 weken zo vies van dan? Toen mijn meisje die leeftijd had waste ik ook nooit haar handjes. Die spoelden 1x in de 2 dagen wel een beetje schoon in bad
Alle pluisjes enz van kleding, beddegoed etc. Met een vochtig doekje doe ik het. Glij je er idd zo langs! Succes, het wordt makkelijker!
Volgens mij hebben babies een refles: als je aan de "buitenkant" van de hand/vingers gaat, gaan de handjes open. Dan dus zorgen dat je snel met iets schoonmakends ertussen gaat, en ze zijn schoon! Ons zoontje had ook altijd erg vieze handjes, door het zweet... Succes ermee!
Hier ook altijd vieze handjes, in de plooitjes en tussen de vingertjes. Ik gebruik indd ook de babydoekjes. Toen ze zo klein was deed ik het ook vingertje voor vingertje open of als ze lekker ontspannen in de box of bij mij lag.
Die reflex gebruikte ik inderdaad ook altijd, even over de knokkeltjes wrijven en de handjes gingen open. Snel wassen want ze gaan door het wassen weer dicht.
Yara had ook altijd van die vieze handjes! Die plooitjes in dr handjes waren gewoon zwart! en ik vroeg me echt af hoe dat kwam haha! Gewoon als ze ontspannen is met een doekje een beetje poetsen en verder niet teveel aandacht aan besteden gaat weer over!
Ik zou die geparfumeerde doekjes echt niet gebruiken, helemaal niet bij een pasgeboren baby. Ze zitten contant met de handjes in hun mond namelijk. Ik vind een nat washandje/ spuugdoekje de beste middel, totdat de baby groot genoeg is om handjes onder de kraan te kunnen houden, en dan dus met gewoon water.
@Adi deed t meteen al onder de kraan eigenlijk, meestal met washandje hoor. Maar als dat niet afdoende was met pluisjes dan kraan.. Deed de kraan zachtjes aan, kindje op 1 arm en met je vrije hand het handje vast en onder de kraan. dan afdrogen en de boel omdraaien als je snapt wat ik bedoel. Edit: ik ben ook niet van die doekjes, er blijft dan toch altijd wat parfummerigs achter op dat tere huidje?