21wk geen harslag te horen met babyluisteraar???

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door muffin, 11 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muffin

muffin Lid

11 mrt 2009
    34
    0
    0
    receptioniste
    's-hertogenbosch
    hallo verloskundige(n)

zoald de titel het al zegt , ik heb vandaag van alecto een babyluisteraar gekocht wilde het al een tijdje kopen maar ben sinds gisteren terug van vakantie en vandaag 21weken zwanger en ben hem meteen gaan kopen..

ik heb voor de vakantie de 20e weken echo gehad alles was gezond het is een jongetje :) en ik weet ook dat de placenta aan de voorkant ligt, ik zit al 3 weken te wachten op waneer ik de baby ga voelen welek x weer die vraag voel je al iets maar helaas nee,

dus vandaar ook de babyluisteraar het lijkt me zo heerlijk om zijn hartslagje te kunnen horen maar heb er de tijd voor genomen maar kan het gewoon echt niet vinden heb overal gekeken boven me buik rond de navel onder noem het maar op..

en de vraag is kan het aan de placenta liggen ??? ben tot al bijna 22 weken zwanger had toch wel verwacht dat ik het wel zou kunnen horen. ik hoop graag op een reactie terug

alvast bedankt

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het is helemaal niet zo makkelijk om zelf het hartje te horen. Dit vin dik ook een nadeel van dit soort apparaatjes, je maakt jezelf onnodig onzeker als je het niet hoort. Als de placenta aan de voorkant ligt kan het inderdaad wel lastiger zijn om te horen.
    Wacht je controle bij de verloskundige maar af. Je kunt het nog wel eens proberen maar zeker niet elke dag en heel lang achtereen omdat we niet weten of het eventueel gevolgen heeft als je vaak en lang luistert.

Mirjam

3. muffin

muffin Lid

11 mrt 2009
    34
    0
    0
    receptioniste
    's-hertogenbosch
    dankje wel mirjam voor de snelle reactie :)
    ik ben vanmiddag nog bij de verlopskundige geweest ik mocht gewoon even langskomen en het was allemaal dik in orde, ik moest ook met spoed het apparaatje terug brengen want dat vond ze helemaal niks..

dus ook maar meteen gedaan en van het geld ben ik wat leuek kleren gaan kopen :D

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

fijn dat het in orde was en heel verstandig dat je dat ding hebt weggedaan!
    Geniet van je zwangerschap!

Mirjam

Deel Deze Pagina