Hallo dames, Vandaag heb ik de combi-test laten doen. Het was best wel even een ervaring. Het blijft toch een echo Kindje was heel beweeglijk en was het moeilijk om een goed beeld te krijgen in het begin... dus we hebben lekker lang mogen genieten van de beelden. Ook hebben we voor het eerst het hartje gehoord. Dat was echt geweldig! Voor mijn verloofde was het helemaal speciaal aangezien dit zijn eerste kindje is... Anyways.... de nekplooi zag er goed uit.. nu is het wachten op de uitslag van het bloedonderzoek.. Dit worden even spannende dagen... uiterlijk 2 weken geloof ik.. Hopelijk krijg ik de uitslag per post want dat zou betekenen dat ik geen verhoogd risico heb! En anders bellen ze. Zo! Dat wilde ik even kwijt! Misschien zijn er nog andere dames die op dit moment op de uitslag zitten te wachten?
Ja Ukky het is ook spannend! Zowieso omdat het toch weer spannend is om je kindje te zien,en het hartje te horen! Op de uitslag moet je helaas nog even wachten....das nog spannender.. Ik wens je alvast veel succes! Ik hoop op een goede uitslag voor je!
Hie laat je bloed afnemen vóór de echo, en dan krijg je direct na de echo de uitslag. Dat wachten lijkt me echt killing. Hopelijk alles goed
Idd spannend! Ik heb morgen mijn echo voor de combinatietest. Bloed heb ik al laten testen en de uitslag is bekend bij vk. Dus ik denk niet dat ik 2 weken hoef te wachten op de uitslag. Volgende wk weer afspraak bij vk dus misschien dan al wel uit de onzekerheid. Doet niets af aan het feit dat ik best de zenuwen heb voor morgenmiddag!!!!
JuJu81 dank je! Jeetje waarom heeft mijn vk me dat niet voorgesteld?? Om mijn bloed al eerder te laten prikken... tggg.. nu zit ik 2 weken in spanning... Misschien dacht ze dat ik dat zelf ook wel kon bedenken. Maar ja.. mijn hersenpan is een groot hormonenspektakel op het moment hahaha. Maar ja...gebeurt is gebeurt.. hopelijk hoef ik niet de volle 2 weken te wachten. Misschien is het wat rustiger bij het bloedonderzoek ivm nog vakantie Kiki heel veel succes morgen!! Ik hoop op een mooie echo voor je!
Hier mogen de echo en bloedprikken niet meer dan 48 uur verschillen want hormonen kunnen veranderen, je krijgt de uitslag dan na 3 - 5 dagen.
Je hebt helemaal gelijk Tigermonny, want ik moest direct na de echo opnieuw bloed afgeven. Dit bloed is direct opgestuurd naar het ziekenhuis. Vk vertelde dat ik, als nader onderzoek nodig is (en dus de uitslag niet goed is) met ongeveer 2 werkdagen bericht heb. Als er geen verder onderzoek nodig is, duurt het ongeveer 5 werkdagen. Ik zit dus nog even in spanning. Gelukkig was de nekplooimeting goed. Ze heeft het een paar keer opgemeten en kwam uit op een gemiddelde van 1,4. Daarmee al een beetje blij!
Wat apart dat ze tegen mij gezegt hebben dat ik wel 2 weken op de uitslag kan wachten.... Ik weet niet waar jullie allemaal vandaan komen maar waarschijnlijk verschilt dat nogal per plek.... Maar goed... ik heb er inmiddels al 4dagen op zitten.... nog even geduld... .......wat ik niet heb... haha
Wat vreemd dat er zoveel verschil zit tussen de uitslagen... Ik heb ook eerder bloed geprikt en ongeveer een week later de echo. Ze konden me dus na afloop van de echo precies vertellen wat de uitkomst van de combinatietest was. Gelukkig hadden we een goede uitkomst, maar ik zou het vreselijk vinden als ik dan nog zo "lang" zou moeten wachten.... Maar goed, TS, hopelijk krijg je een goede uitslag
Ja hier ook! Ik heb 2weken voor de echo bloed geprikt en na de echo printte de echoscopiste de uitslag direct uit. Succes met wachten!!! Dat de nekplooi goed was zegt al wat natuurlijk.
Hier een goede uitslag binnen!!! Veel sneller dan verwacht overigens, maar super blij!! Vorige woensdagmiddag echo en bloed geprikt. Busje bloed werd opgestuurd en vk vertelde me dat ik na 2 werkdagen (bij verhoogde kans) bericht kreeg en na 5 werkdagen als geen verder onderzoek nodig was. Nou zaterdag zag ik de enveloppe liggen en de schrik sloeg me om het hart. Zelfs binnen twee werkdagen (want het bloed werd opgestuurd en kon dus pas donderdag middag in het laboratorium zijn). Ik durfde dan ook eerst de enveloppe niet te openen maar ja, dat schiet natuurlijk ook niet op. Na drie keer de brief gelezen te hebben drong tot me door dat het toch goed nieuws was! Geen verhoogde kans en een goede score voor een 37-jarige. Jippie! Jullie ook heel veel succes met de uitslag!
Dat de nekplooi er goed uitzag zegt eigelijk niet veel zei ze ... het ligt helemaal aan mijn bloedwaarde... waar ik nog steeds op zit te wachten. Nu een week geleden. Ik ben op van de zenuwen. Ik slaap er zelfs slecht van....pfff Hopelijk zit er vandaag wat bij de post. .
Yeah! Gefeliciteerd! !! Wat super voor je! Ik hoop dat ik ook niet lang meer hoef te wachten. Het is nu al een week geleden..
nekplooi is juist een van de belangrijkste factoren als die veel te dik is heb je al snel een hele hoge kans al zijn de hormonen goed.
Ze zei Quote: De nekplooi ziet er in principe goed uit maar dat zegt nog niks over je bloedwaarden... Ik weet idd dat als de nekplooi te dik is dat dat al niet goed is. Maar ja het heet niet voor niets een combi-test... Bloed met ook goed zijn.. Vanmiddag zag ik de postbode... liep helaas mijn huisje voorbij.... Maar goed..ze hebben ook nog niet gebeld..scheelt ook weer ( het ziekenhuis zou bellen als de uitkomst 1 op 200 of hoger was) Zucht... ik heb hier zo geen geduld voor....
Wat was jouw score dan als ik vragen mag? Ik ben ook 37. Ik heb zojuist de uitslag binnen en ondanks dat er bij staat dat dit een normale uitslag is en ik geen verhoogd risico heb... word ik toch nog zenuwachtig van het getal 400! Ik wil zo graag blij zijn! En mezelf niet bang maken waardoor ik toch nog meer testen wil laten doen. Help!
Ik ben 32 en heb een kans van 1:430 (dat is voor ons keigoed) nekplooi was 2,5 mm Toen ik 28 was had ik een kans van !:150 met een nekplooi van 2,6 mm geloof ik Maar goed mijn hormonen kloppen niet (vervroegde overgang)