wij mogen 16 sept voor de nekplooi meting vind het zo spannend en een week later belt ze op moet dan ook pas bloed prikken ik ben ook 37 dus ja het risico is er toch maar blijf positief tot die tijd wat mooi dat die van jullie goed zijn nu kunnen jullie echt genieten
wij hadden eerst de NIPT test laten doen in Belgie dus was zoiezo niet bang voor de uitslag voor ons was alleen de dikte van de nekplooi belangrijk maar daar wilde ze niet apart naar kijken dus moesten complete combitest doen (sneu he?) maar goed dat was goed en de NIPT test was ook goed, wisten we meteen dat we een jongetje krijgen ...
Nou dames, als ik het zo lees mag ik dus heel blij zijn met deze uitslag! Maar 1 ding snap ik nog niet zo... Als eerste kan ik nergens op de uitslag van de nekplooimeting iets vinden over het aantal mm. En het is toch een combi-test?? Dus aan de hand van die meting en mijn bloed komt er toch een uitslag uit? Nu zegt mijn bloed dus eigelijk dat ik een kans van 1:400.... terwijl dat los staat van die nekplooimeting... Dus die combi snap ik niet helemaal. Iemand??
Ach ja natuurlijk. Zij hebben die uitslag natuurlijk ook... Ik dacht ik heb die brief van de nekplooimeting..dus..... Pffff..lekker blond weer! Maar goed... nu maar gaan genieten denk ik? Waarom heb ik steeds het gevoel dat die 400 helemaal niet zo'n hoog getal is??
nee niet blond maar zwanger LOL ja het is genoeg, voor ons was dat niet genoeg (omdat het maar een kansberekening was dus vandaar keuze NIPT test)
Ja gesmolten hersenen haha! Ook raar dat die NIPT niet in Nederland is he? Jammer dat ik er niet eerder van wist. Ik zou het alsnog kunnen doen denk ik... maar ik begin toch te geloven dat 1:400 wel een goede uitslag is. Een vlokkentest of vruchtwaterpunctie durf ik niet aan want ik ben veel te bang dat het dan mis gaat..
jawel je moet je er gewoon bij neerleggen dat je geen verhoogd risico hebt dan... Ja raar dat het in NL niet kan inderdaad (het is een baal geld!!)
Inderdaad! En 0.5% klinkt toch weer een stuk beter dan 1:400 Nou idd ja..ik zat het net ff te googlen... maar das zeker een hoop geld joh!
Het is trouwens 0.25%.... rekenen kan ik ook al niet haha. Ik heb er een nachtje over kunnen slapen en het allemaal ff laten bezinken.. Nou ja ik was wel om half 6 klaarwakker... en zit al die tijd al op internet om zoveel mogelijk bevestigingen te vinden dat mijn uitslag prima is (worden jullie al gek van me? haha).... en die heb ik eigelijk ook wel gevonden... Stom eigelijk.. bij mij mijn eerste twee zwangerschappen dacht ik er helemaal niet bij na dat het ookw el eens mis kon gaan. Ik was 28 en 29.Nooit aan een test gedacht. En nu... alleen maar omdat ik 37 ben staat zowat je wereld erdoor op zijn kop!
herkenbaar, ik was altijd al wel bedacht op het risico (omdat mijn moeder ook met 32 de overgang in ging) maar bij de eerste had ik een kans van 1:15.000 dus geweldig en toen ineens bij de tweede 1:150 dus dan verschiet je wel .. en ja bij een derde (en al in de overgang) ben je helemaal bewust van de gevaren!
Oef ja dan schrik je wel ff ja! Ik wist trouwens helemaal niet dat je zwanger kon raken als je in de overgang bent...Ik weet ook niet waarom maar leek me logisch.. Is de zwangerschap dan anders? Ik bedoel moet je dan extra in de gaten gehouden worden of zo?
Je gaat niet meteen de menopauze in (dan menstrueer je helemaal niet meer e.d.) je gaat eerst de overgang in dan word je cyclus anders (vaak langer of slaat cyclussen over) maar dan heb je zo nu en dan nog wel kans natuurlijk (wel veel verminderd) vandaar dat het ook een verassing was haha, dus de overgangsperiode heet dus DE OVERGANG maar daar kan je nog wel zwanger worden (ligt een beetje aan de fase, je hormonen e.d.) Kijk ik ben 32 maar officieel val ik dan ook gewoon in de groep 36+ qua risico's (misschien zelfs meer) dus vandaar dat wij NIPT test hebben laten doen maar verder valt het eigenlijk wel mee qua anders zijn e.d.
Aha! Kijk...weer wat geleerd! Ik heb er ook de ballen verstand van haha. Ja snap wel dat dit een enorme verrassing voor jullie is! Heb je er geen last van dan? Opvliegers en zo? Ik hoor collega's van me ..die zijn ook in de overgang...die worden helemaal gestoord van de opvliegers! Lopen ze met een rode kop rond joh hehe...
Mijn score is 3 x 1 op 5000. Ik had gister een afspraak bij vk en ze vertelde dat dit een goede score is. Maar ook vertelde ze dat alle scores boven de 200 goede uitslagen zijn. Verhoogd risico is bij een uitslag van 1 op 200 of minder dus jouw uitslag is ook een stuk hoger dan dit getal meid!
Ik had bij de Trisomie 18 en 13 1:5000 staan. En als je dan bij Down 1:400 ziet staan..schrik je toch wel even. Maar ik ben nu aan het idee gewend en om me heen hoor ik alleen maar positieve reacties....dus ik en er nu ook wel van overtuigd dat als ik maandag naar de vk ga, zei het zelfde zal zeggen! Maar toch ben ik wel blij dat je dit zegt Kiki... wéér een bevestiging dat het goed zit....doet me goed!