Hallo Annemarie, Over 2,5 week verwacht ik mijn tweede kindje. Mijn eerste kindje heb ik circa 2 weken borstvoeding gegeven, maar het deed zoveel pijn dat ik ermee ben gestopt. Ik had wel kloven, gelukkig geen ontstekingen o.i.d. Ik heb toendertijd ook tepelhoedjes geprobeerd en dat verlichtte wel iets, maar niet veel. Nu bij mijn tweede kind wil ik borstvoeding absoluut een kans geven en wil ik ook op voorhand al tepelhoedjes aanschaffen. Nu weet ik alleen niet meer welke maat ik toen had en welke ik nu moet aanschaffen. Kunt u me adviseren hierin? Alvast bedankt! Oh ik zie net pas dat u met vakantie bent, lekker dom van me. Nou ja, dan zie ik het antwoord wel tegemoet na de vakantie, geen probleem.
Beste Bibi, Wellicht ben je al bevallen: anders alsnog Mijn advies is altijd om zo mogelijk echt zonder tepelhoedjes te voeden. Het maakt het aanleggen over het algemeen makkelijker zonder. Hoe makkelijker hoe beter en hoe minder kans op kloven. Hoedjes zijn ontwikkeld voor die waarbij het aanleggen niet lukt en hoedjes dit eventueel kunnen verbeteren (ook bij vlakke/ingetrokken tepels in principe gewoon aanleggen, niet nadenken over hoedjes) Mocht een hoedje toch nodig zijn dan een passend hoedje! Dus bij een normale tepel een maar M, bij een kleine tepel maat S en bij een grote tepel maat L (mijn persoonlijke voorkeur Medela)