Als je nog groente in de vriezer hebt (kant en klaar, al eerder vers door mij bereid) en je wilt aardappelen toevoegen om het menu van de kleine uit te breiden (op advies cb), mag je de groente uit de diepvries dan aan je versgekookte aardappels toevoegen? Of hoe doe je dat? De groente is al gepureerd, maar de aardappels moeten nog gepureerd worden en de groente word apart even opgeward in de magnetron. Iemand enig idee hoe ik hier één maaltijd van kan maken? En hoeveel gram mag je totaal uiterlijk geven aan een kind van 6 maanden qua groente + aardappels/pasta en later ook vlees/ei of vis? Ik weet namelijk niet hoeveel gram er in de zes maanden potjes van bijv. Olvarit zit of wat zijn de richtlijnen?
Ik haal mijn groenten de avond van te voren uit de vriezer en laat ze ontdooien in de koelkast de volgende dag kook ik aardappels. Ondertussen warm ik de groenten op in de magnetron en meng ze daarna met de (warme) gekookte aardappels: en smullen maar! (Anders gooi het geheel daarna nog even door de blender / met de staafmixer)
Oja, nog één vraagje; Als je aardappels gekookt en gepureerd hebt tesamen met groenten dan kun je aardappels toch ook invriezen? En geld dit ook voor een groentehap met rijst, pasta, vlees, vis?
Zwaantje 72 > bedankt voor je antwoorden. Ik heb al vele vragen gesteld over voeding, maar krijg altijd duidelijke antwoorden van je en ben al goed aan de gang nu met het zelfbereiden van voeding en het valt geloof ik aardig in de smaak! Alle anderen ook bedankt voor de antwoorden!