Tweelingbox ja of nee...?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door agnes74, 14 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. agnes74

agnes74 Actief lid

23 nov 2008
    125
    0
    0
    Hallo allemaal,

In augustus verwachten we onze tweeling. Nu twijfelen we erg of we een gewone box moeten kopen of een tweelingbox. Ik verwacht dat ze regelmatig met hun wipstoeltjes even in de box komen te staan. Verder in de toekomst wat spelen natuurlijk. Dus tweelingouders, een tweelingbox ja of nee;
    - onzin....scheelt qua grootte niet veel met een normale box
    - doen!!

Graag jullie ervaringen en meningen!!

groet,
    agnes

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zeg niet doen, maar 2 enkele boxen kopen ;)! De eerste tijd kunnen ze dan toch bij elkaar liggen in 1 box, want veel doen ze dan nog niet natuurlijk. Maar als ze ouder worden en ze liggen altijd bij elkaar in 1 box is het met rollen in de knoop met elkaar, elkaar per ongeluk schoppen/aan de haren trekken/slaan/ogen prikken etc.

Hier zitten ze nu nog maar heel weinig in de boxen, ook hebben ze er nu nog maar 1 omdat de andere voor Benthe in gebruik is. Maar normaal zaten ze af en toe bij elkaar in de box maar vaak ook gewoon alleen in de box. Daar kan je namelijk gewoon even rustig spelen zonder dat je speelgoedje waar je net zo lekker mee aan het spelen was afgepakt word en even spelen zonder aan je haar getrokken te worden ;)! Vooral dus om gewoon zichzelf even los van de ander te ontwikkelen en lekker even rustig alleen te kunnen spelen. Natuurlijk ook vaak samen, maar regelmatig dat momentje alleen vonden/vinden ze hier erg fijn. Staan ook nu nog regelmatig zelf aan de box te trekken en springbewegingen te maken, en dan willen ze dus gewoon in de box ;)!

Hoop dat je hier wat mee kunt. Succes in ieder geval!

3. agnes74

agnes74 Actief lid

23 nov 2008
    125
    0
    0
    Dank voor je reactie! Weer een optie waar ik nog niet over had nagedacht....2 boxen....pfffffffff ;)

Nog meer tweelingmoeders in de buurt??

agnes

4. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ik zit met hetzelfde probleem als jij! Wij krijgen ook een tweeling in september en zijn ook aan het bedenken wat te doen.
    We hebben nu op marktplaats een box gezin van 1,20 bij 1,20, dus extra groot... Daar willen we naar kijken.
    2 boxen in de kamer lijkt me weer wat groot... :rolleyes: Ik denk maar net dat het er ook aan ligt hoe groot je kamer is ed??

Maar ik lees dus even mee ;)

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ben geen tweelingmoeder, maar ken er wel eentje..
    Zij had voor het begin een gewone box. Zolang ze nog redelijk netjes blijven liggen kan dat prima.
    Daarna heeft ze een soort hekjes gekocht. Die kon je aan elkaar koppelen, en zo een superbox maken van een hoekje in je woonkamer. Daar legde ze beide kinderen samen in, maar ze rolden elkaar niet zo snel omver..
    Zoiets: http://www.baby-walz.com/bilderneu/743/ ... 111770.jpg

6. agnes74

agnes74 Actief lid

23 nov 2008
    125
    0
    0
    Jaaah, das een krabbelpark!! Maar dat is meer voor als ze wat ouder zijn. Ik ben m'n getwijfel een beetje zat....Dus vanmiddag lekker een tweelingbox besteld bij Babydump! Zo, klaar!! Ik heb al een oude (eenling) box die ik voor buiten ga gebruiken. Werkt een tweelingbox niet, dan maak ik binnen ruimte en zet ik deze box er gewoon naast. Ik ga het wel ervaren!!

Bedankt en succes iedereen!

agnes

Deel Deze Pagina