Echt nodig?!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Aapje22, 12 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Wat voor spullen heb je echt nodig qua verzorging van de kleine?

Ik moet dit namelijk nog kopen.
    Ik heb wel een mini potje sudocreme en ik ga daarvan nog een grote pot halen. En bepanthen voor als de billen open zijn.

Voor de rest echt geen idee.

Hulp graag!

2. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    ik zou niet direct een grote pot sudo halen. Dat kan altijd nog. Misschien bevalt deze creme jou of de baby helemaal niet.

Maar babyolie had ik wel veel gebruikt en vaseline voor de eerste poepluiers. Voor de rest qua shampoo en zo heb ik alleen een babyshampoo gebruikt om te wassen, meer niet.

3. mama2be27

mama2be27 Actief lid

12 dec 2011
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had een klein potje sudocreme gekregen in de blijde doos, die beviel prima. Je doet er lang mee, want het hoeft er maar dun op. Heb nu billetjescreme van de kruitvat en nog een pot van de etos. Dat werkt ook prima. We smeren bijna altijd een laagje op de billetjes en tot nu toe heeft onze dochter nog geen uitslag of rode billetjes.

Wat ook handig is voor de verzorging is wasemulsie (voor als de baby in bad gaat). Als ze in bad is geweest smeer ik haar in met babyolie (kan ook met babycreme) ivm een droog huidje.
    Daarnaast stond er op de kraamlijst vaseline. Soms heeft ze droge plekjes en dan is vaseline best handig.
    Shampoo is niet echt nodig. De kraamverzorgster rade aan de wasemulsie voor het lichaam en het haar te gebruiken.
    Badolie kan, maar hoeft niet. Daar word de baby best glibberig van. De kraamverzorgster vond het niet zo handig. Maar het huidje wordt er wel lekker zacht van.

Dus sommige dingen zijn handig, maar zijn niet echt nodig. Iedereen doet het op haar eigen manier. Het licht er aan wat je voorkeur is qua producten.

Wat wel heel handig is is billetjescreme (sudocreme of een eigen merk van de drogist) en wasemulsie voor het wassen van de baby. Daar kan ik in ieder geval niet zonder mee.

4. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dingen die ik vaak gebruikte:
    - vaseline (voor meconiumluiers)
    - cetomacrogolcreme (apotheek)
    - badolie
    - zinkzalf voor rode billetjes

Nu de kleine wat ouder is gebruik ik ook wasemulsie; toen hij nog heel klein was vond ik dat niet nodig.

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik kan die vaseline met vieze luiers niet helemaal plaatsen... smeren jullie dat bij het verschonen dan op de billetjes?

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Sudocrem zou ik echt niet halen.

Ik heb nog 3 kleine potjes, allemaal uit die zwangerdozen. Ik gebruik het alleen om de thermometer in te stoppen voor hij het kontje in gaat :D

Bepanthen is veel fijner.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    AUWWWW:$ heb je sudo wel eens op een open plekje gedaan? Brand en prikt als de hell. Lijkt me niet zo lekker als je dat in het kontje duwt:)

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik zou absoluut geen grote pot sudo kopen. Veel kindjes kunnen er niet eens tegen en buiten dat, het is rotzooi.
    Helemaal niet zo huidvriendelijk als ze beweren. Prikt heel erg als je het op een open plekje doet dus helemaal niet zo lekker op kapotte babybillen.

Zou een tube bepanthem, billencreme van weleda (met calendulan) of een potje zink olie. Vooral het laatste werkt super bij kapotte billetjes en smetplekjes.
    Verder niet teveel zeepjes en olie en dergelijke halen. Je weet helemaal niet of je kleine er tegen kan. Badolie 1x gebruikt. Veel te glibberig. Shampoo in het begin ook niet. Alleen zeepvrije wasgel en evt wat bodylotion.
    Talkpoeder gebruik je niet. Haarlotion de eerste maanden ook niet.

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nee hoor dat prikt niet. Je kont is geen open wond hahaha! En geen hele klodders maar alleen zodat het niet zo stroef gaat.

10. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Me zoontje is bijna een jaar en het enige wat ik heb gebruikt en nog steeds gebruik:
    - badolie (hij heeft een droge huid en dan vind ik het ideaal, op aanraden van de kraamverzorgster)
    - bodylotion (voor na het in bad of zo even tussen door)
    - vaseline voor de echte droge plekken en wangetjes
    - sudocreme. Tja, hier werkt het beter dan bepathen. Maar als je een klein potje heb, heb je eerst genoeg. Kun je het proberen en later altijd bij kopen. Een potje gaat echt heeeeeel langzaam.

Dus veel heb je niet nodig. Ik heb trouwens gewoon kruidvat merk, werkt hier beter dan zwitsal.

11. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    En ja, en ik had een potje vaseline voor mezelf. Fijn in de kraamweek, want ik had soms een beetje te hard geperst... :S

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij gebruiken ook niet veel verzorgingsproducten:
    - Geen grote pot sudo, die kleine kom je echt bijzonder lang mee door want je hoeft alleen bij luier uitslag te smeren! Bepanthen vind ik zelf fijner, sudo zit alleen in de verschoontas dat kleine potje.
    - Wasemulsie of was gel of badolie oid.
    - Shampoo heb ik bij mn dochter 4x gebruikt in 2 jaar en bij mn zoon 1x na de bevalling. Hun haartjes worden met gewoon water ook gewoon schoon en mn dochter heeft prachtige krullen zonder shampoo.
    - Billendoekjes of washandjes.
    - Baby olie vond ik ook fijn voor plak luiers, op een wattenschijfje en de plakpoep wegpoetsen. En na de 1e week op al die huidschilfers die dan los gaan laten.

13. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Sudocrème of Bepanten aanschaffen is heel persoonlijk! Ik zie dat veel meiden schrijven dat je absoluut geen grote pot sudocrème moet kopen, maar ik vind deze crème persoonlijk fijner dan Bepanten.. :)

Verder als tips:
    (mits je BV gaat geven natuurlijk)--> Balneum crème & badolie (i.v.m. babyacne door de BV [hoeft niet, maar KAN!]

--> Babyolie,
    --> Vaseline
    --> Babycrème ipv Bodylotion
    --> Luuf

Probeer niet alles in A-merken aan te schaffen, eigen merk is vaak net zo goed, maar Euro's goedkoper!
    Succes :D

14. beccie

beccie Niet meer actief

ik had ook een probeer potje sudo creme voor mijn zoontje. ik heb dat niet veel gebruikt. vond het niet lekker werken.
    ik heb vaak Bepanthen creme gebruikt.

olie spul heb ik ook niet veel gebruikt. de kraamhulp gebruikte het hier wel in het badje. maar ik vond het zelf niks. veel te glad en glibberig.
    ik heb hier een switsal huid/haar fles en die heb ik altijd gebruikt voor mijn zoontje in bad.

ik had bij mijn zoontje echt veel te veel spul. ik kreeg toen in de kraamweek ook nog verschillende verzorgingspakketen,. heb echt lang niet alles gebruikt. en nu 3,5 jaar later staan er nog 4 flessen olie :S mijn zoontje heeft eigenlijk ook nooit een droge huid gehad.

ik ga nu voor de baby dus helemaal niet zoveel kopen. weer 1 fles wasschuim voor huid en haar. en wat creme en vaseline.

15. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    de eerste weken/maanden alleen de billencreme van weleda, calendula.
    en billendoekjes sensitive, verder niks.

waarom zo'n babytje wassen met zeep/wasgel etc? ze worden niet vies, ze hebben een beschermend laagje op hun huid en ze ruiken heeeeeeeeeerlijk!

16. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Ik zweer bij bepanthen... heb tijden sudocreme gebruikt..en na 1x bepanthen smeren en haar billen waren helemaal gaaf..(maar goed..das iets persoonlijks)

Verder heb ik in heel het begin weinig shampoo gebruikt.. wel een wasemulsie en olie om na hetvl badderen of douchen lekker in te smeren..
    Echter toen ze iets ouder was.
    Zo rond de 8+ maanden..ging ik wel meer producten gebruiken.. shampoo, haarlotion, bodylotion en meer van dat soort...
    Verder is een pot vaseline in huis altijd handig!

17. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere

Niet vies?
    mijn dochter scheet zichzelf helemaal onder.. zure diaree tot in haar nekharen..
    Vaak zure spuug in haar nekje..als ze weer eens had gespuugt..
    Ik vond het wel fijn om dan even met een wasemulsie de "stinkplekken" te wassen..

18. Koon

Koon Niet meer actief

Wat ik tot nu toe gebruikt hebt:

- badolie (parfumvrij)
    - wasgel (parfumvrij)
    - bodylotion (parfumvrij)
    - bepathen 1 week, toen waren de billetjes open. Genas daardoor erg snel, dus fijn spul.
    - sudocreme sporadisch. Ik smeer alleen als het wat rood is, anders niets. (zat in de babydoze)
    - luuf is pas vanaf 3 of 6 maanden, dus dat hoef je niet aan te schaffen
    - neusspray voor baby's
    - zetpilletjes (nog niet gebruikt, maar wel handig om in huis te hebben)

19. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hier ben ik ook wel benieuwd naar..

20. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    -wasemulsie voor wassen 's ochtends
    -shampoo die van ons had een enorme haarbos, dan echt onmisbaar
    -sudocreme zou ik niet kopen, mini potje zit zat in. En vind het persoonlijk vies ruiken.
    -vasaline idd voor thermometer en de eerste dagen de billen in te smeren ivm de meconium (t is net stopverf, krijg je met veel pijn en moeite van de billen af)
    -bodylotion met de groene dop vind ik zelf erg fijn, smeert lekker en goed vochtinbrengend.

Deel Deze Pagina