Misschien geen slimme vraag, maar ik weet het echt even niet.. In baby winkel reclames zie je een en al combi wagens. Leuk zo'n combi wagen, maar waarom bestaan er dan buggy's? Gebruik je eerst een combi-reiswieg, dan je combi-zitstoeltje en ga je dan over op een buggy? Of kan je ook alleen voor de reiswieg gaan en dan zodra het kindje wat wil zitten overgaan op buggy? Wat doen jullie en wat heeft jullie voorkeur?
Buggy is voor wat grotere kindjes en voor even snel. Loopt veel minder lekker maar is kleiner in je kofferbak, lichter en makkelijk op te klappen maar ik vind het BV moeilijker rijden.
Waarschijnlijk is dit een punt van aldoende leert men en het gewoon maar gaan ervaren wat prettig is.. Ik zou het alleen zonde vinden om een combiwagen aan te schaffen als ik vervolgens na de reiswieg over zou kunnen op een buggy..
In een buggy hangen baby's vaak. Moeten hiervoor eigenlijk al vrij redelijk/ goed kunnen zitten. En buggy's kunnen vaak niet zo plat. Als ze uit reiswieg gaan is zon stoeltje bij combi wagen comfortabeler. Zowel voor jou (mbt rijden) als voor je kind om in te zitten / liggen. Een gewone buggy hobbelt ook harder wat slechter is voor rug en heupen bij kleine baby's. Volgens mij wordt aanbevolen pas vanaf 1 jaar buggy te gebruiken. En ze kunnen niet tot 1 jaar in reiswieg.. Je hebt volgens mij wel merken die vrij compact zijn. Dus ook minder ruimte in kofferbak nodig hebben.. Denk nu combi ineens kopen goedkoper is dan reiswieg. En buggy en als niet bevalt nog stoel bij te kopen voor op onderstel van wieg. Uiteindelijk inderdaad eigen keus. Maar ik vind toch wel prettig dat combi heb Succes met kiezen en uitzoeken! Is veel keus!
Buggy hier pas na het jaar gekocht en gebruik ik voor het doen van boodschappen. Wanneer we gaan wandelen of naar de stad gaan, gebruiken we de combi. Ik zou zeker een combi kopen! Met een half jaar zijn ze vaak uit de wandelwagenbak gegroeid en dan kunnen ze in het zitje nog plat liggen. In de meeste combis zitten ze een stuk comfortabeler! En rijd voor jou een stuk fijner. Wij hebben een goedkope buggy gekocht, omdat deze toch weinig gebruikt wordt.. Ik zou mijn combi niet kunnen missen!
Een buggy kan je gebruiken vanaf het moment dat je kind zelfstandig gaat zitten én goed zit in de buggy. Een buggy is handig voor mee te nemen op de fiets, vakantie, andere auto ritjes waarbij het handig is als er wat ruimte over blijft in de kofferbak bijv, maar een combi kinderwagen is voor moeder en kind altijd fijner wandelen/zitten.
Een combi is vrij onmisbaar en heel fijn voor een kindje. Het grote nadeel is wel dat het veel ruimte inneemt in de auto. Zo zitten we nu met de grote vraag of het wel gaat passen als we gaan kamperen. Om dat probleem op te lossen zitten we eraan te denken om een rugdrager te kopen. Dan heb je ook gelijk een stoel voor de kleine bij je. Plus je kan er makkelijker mee over bospaadjes enzo. Maarja dan moet je wel een goede rug hebben of een vent met een goede rug
Of een economische draagzak ipv van zo'n zware lompe rugdrager heb je geen stoeltje maar is wel beter voor je rug en voor je kindje
Wij hebben voor een combi wagen gekozen. Dit omdat ik buggy's niet lekker vind lopen en dus liever een wat grotere wagen heb dan zo'n zwaar duwende, niet lekker lopende buggy.