Hoi, Sinds een paar dagen heb ik op mijn rug een hele gevoelige pijnlijke plek. Het voelt verbrand/schraal, doet pijn als je het aanraakt, maar er is niets te zien! Het lijkt een beetje op het gevoel wat je bij flinke koorts kunt hebben. Weet iemand wat dit is? Is er iets aan te doen? Als het er maandag nog is, ga ik sowieso even naar de huisarts, maar misschien is er nog iets anders. Het is erg irritant! Groetjes
Klinkt als gordelroos. Dit is een vorm van waterpokken, dus als je dat gehad hebt vroeger, denk ik dat je nu gordelroos hebt. Mijn vriend heeft het een half jaar geleden ook gehad. Hij begon ook te klagen over pijn op zijn rug en vroeg maar of het niet rood was daar. dat was niet zo, maar ik mocht er niet eens meer over wrijven, want dat deed al pijn. Hij heeft tabletten gehad, een kuurtje van het een of ander. Dat hielp erg goed, hij was er zo vanaf. Succes ermee.
Ik herken het wel, heb het ook vaak. Eigenlijk altijd op een klein stukje huid, vaak van mijn duim naar mijn pols, of op mijn onderarm. Het prikkelt en tintelt, pijnlijk. Maar na een nachtje slapen is het altijd weer weg. Ook ik heb geen idee wat het is, ben er ook nog nooit mee naar een huisarts geweest, het verdwijnt toch weer bij mij. Weet dus niet wat het is.
Thnx voor de reacties. Ben er toch nog even mee naar de huisarts gegaan. Die dacht nog even niet aan gordelroos, moet gewoon over gaan. Wel terugkomen als er roodheid of blaasjes komen... (yuk!). Echt zo weird om ergens zo'n pijn te hebben, zonder dat er iets te zien is.
Ik heb dat ook wel. Bij mij is dat het weer. Vooral dit weer. Ik heb dan ook eczeem dus een erg gevoelige huid
Bij mijn vriend was er ook niets te zien en toch heeft hij toen meteen medicatie meegekregen. Maar ik was toen ook zwanger, vandaar. Meestal doen ze behalve pijnstillers idd niets aan gordelroos, moet idd vanzelf overgaan, maar dat is niet altijd een pretje. Ik hoop voor je dat je huisarts gelijk heeft. Gordelroos begint trouwens altijd op de rug en breidt uit naar je flanken (waar je je broekriem draagt). Beterschap.
Dan zou het bij mij geen gordelroos kunnen zijn. Ik heb het echt alleen op mijn onderarm of tussen mijn duim-pols. Het is wel heel vaag, en ook echt helemaal niks te zien. Niet rood of bultjes of iets dergelijks. Ook kan ik geen link leggen naar bijv het weer, schoonmaakmiddelen of verzorgingsproducten of zo. Het komt zo nu en dan en verdwijnt net zo snel weer.