combinatie borst en fles (hoeveel ml drinkt je kindje van 16 weken?)

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Daantje57, 13 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Hallo allemaal,

Mijn zoontje is bijna 16 weken en krijgt tegenwoordig s'avonds een flesje, omdat hij elk uur wakker werd van de honger. Overdag wil hij nog steeds heel vaak drinken. Ik heb het idee dat ik gewoon weinig productie heb overdag. Ik weeg mijn zoontje nu voor en na elke voeding. Mijn zoontje weegt 6300 gram en drinkt ongeveer dit:

8:00 280 ml borstvoeding
    12:00 130 ml borstvoeding
    14:30 80 ml borstvoeding
    17:00 80 ml borstvoeding
    19:00 65 ml borstvoeding
    (dan vaak een flesje erbij van 100 ml omdat hij anders niet slaapt)
    23:00 150 ml borstvoeding

Mijn zoon wil overdag eigenlijk nog wel vaker drinken, is wat hij nu krijgt wel genoeg? Moet ik een flesje extra bij geven of is het misschien beter om een voeding te vervangen voor een fles?? ... zonder het flesje drinkt hij ongeveer 800 ml... is dat weinig.. met flesje dus 900 ml. is dat genoeg??

Sorry voor de vele vragen :) ...

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    wil je bv blijven geven of afbouwen? als je wilt blijven voeden; vaker aanleggen en geen flesjes meer! Bel dan eens naar een vrijwilliger van Vereniging Borstvoeding Natuurlijk 4 maanden is een beruchtte periode mbt voeden. Ik vind trouwens dat hij niet veel, maar zeker ook erg weinig drinkt. Mijn kleine man drinkt nog 7x per dag een flesje fv! en ook ;s nachts, juist de nachtvoedingen helpen je productie te verhogen.

Wil je afbouwen, blijf dan fv bijgeven en evt extra fv, maar dan loopt je bv wel hard terug.

3. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Dank voor je tip!

Hij drinkt ook weleens 8x per dag hoor, alleen dan zijn de hoeveelheden nog kleiner.

vandaag heeft hij bijv. sinds 12 uur al 3x gedronken. om 12 uur 100 ml, op half 2, 50 ml en net om 3 uur weer 50 ml.

Ja, dat nachtvoedingen helpen weet ik wel.. maar hij slaapt zo lekker door.. ik vind het nogal wat om de wekker te zetten en hem te gaan wakker maken s'nachts....

wil wel graag bv blijven geven nog eigenlijk...

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Waarom weeg je? Zo maak je jezelf alleen maar onzeker! Wat een baby moet drinken is heel verschillend met borstvoeding, hangt volgens mij erg van je voeding af.

Je baby groeit goed toch? Hij is 6300 gram. Dus stop met wegen ;) En leg hem aan als hij erom vraagt. Of leg hem elke 2 uur aan voor een dagje. Drink veel water en probeer je rust te pakken. Dan kom je deze 3 maanden dip het beste doorheen.

Ter vergelijking (mssn helpt het je geruststellen): onze jongste kreeg na 3 maanden borstvoeding de fles en dronk toen vaak maar 550ml per dag. We kregen er niet meer in. Dát is weinig, maar nog steeds was het niet té weinig.

Vertrouw in je kindje en volg hem. Dit wegen bij elke voeding zorgt alleen voor stress en dat is slecht voor je productie.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou stoppen met een fles. 's Avonds clusteren kindjes vaak, is heel normaal en erg goed voor je productie.
    Ik zou stoppen met wegen, word je alleen maar onzeker van en hoeveelheden zeggen niks.
    Kijk gewoon naar je kindje en volg hem. Mijn dochtertje is een maand ouder maar drinkt vaak nog een keer of 8. Hier s avonds vaak een langere ruk maar wel 2 nachtvoedingen en overdag drinkt ze om de 2 a 3 uur.

6. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Misschien moet ik hem dan maar een paar dagen s'avonds laten clusteren dan.. misschien wordt het dan beter...

Deel Deze Pagina