bv en groei

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by poellie, Nov 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poellie

poellie Lid

Mar 31, 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn zoontje is 7 weken te vroeg geboren en is nu 15 weken. Hij zit volledig aan de bv, maar groeit volgens mij niet erg hard. De laatste weken maar 40 gram per week (ik heb thuis een weegschaal, omdat ik ook nog weeg hoeveel hij per keer drinkt). Is het nodig om hem deels fv te geven ofzo? Of zou er minder voeding in de bv zitten? Het kost mij nl volgens mij erg veel energie en ik ben al niet erg dik en val alleen maar af. Tevens heb ik ook sinds 3 weken iedere dag rond 15/16 uur hoofdpijn.
    Als ik zou willen afbouwen: Ik heb gelezen dat je de voeding dat hij het minste drinkt als eerste moet vervangen. Nou dat is dus de laatste voeding (om 22 uur), meneer valt dan in slaap. Maakt niet uit of hij zelf wakker is/wordt of dat we hem wakker maken (vaak gaat hij om ongeveer 20.30 nog slapen). En volgens mij moet je de voeding voor de nacht pas als laatste vervangen. Hij drinkt nu 5 voedingen en gemiddeld zo tussen de 500 en 600 cc.

2. Teddy

Teddy Bekend lid

Oct 20, 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Hoe zwaar is je zoontje nu? Het eerste wat mij opvalt is dat je zoontje (gecorrigeerd 6 weken oud) "maar" 5 voedingen per dag krijgt. De beste manier om hem meer te laten groeien is vaker voeden Voor een baby van 6 weken is 8 voedingen per etmaal heel normaal. Dat betekent elke 3 uur voeden, ook 's nachts.

Er zit altijd genoeg voeding in de moedermelk. Daar moet je niet aan twijfelen, maar jouw kindje heeft meer melk nodig dan hij nu krijgt.

Qua afbouwen heb je gelijk. Maar kijk eerst maar eens wat er gebeurt als je hem vaker gaat voeden, dat heeft hij echt nodig.

3. poellie

poellie Lid

Mar 31, 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

Hij is met ruim 4 weken uit het ziekenhuis gekomen en toen vonden ze het al goed dat hij 7 voedingen per dag kreeg. Dat heeft hij de eerste weken thuis nog niet gedaan. Dus in het begin had hij 8 voedingen. Ook het consultatiebureau heeft al snel aangeven dat hij naar om de 4 uur voeden zou kunnen.
    Nu slaapt hij al een aantal weken door dus kreeg hij 6 voedingen en langzaamaan dus nu vaak 5. Als ik hem meer moet voeden, zou betekenen dat ik hem wakker moet maken en dat vind ik niet nodig (tevens drinkt ie dan toch bijna niet).

Hij woog 5 pond toen hij uit het ziekenhuis is ontslagen, nu weegt hij 7 pond.

4. poellie

poellie Lid

Mar 31, 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens hij is gecorrigeerd 8 weken en geen 6.

5. Teddy

Teddy Bekend lid

Oct 20, 2011
    695
    0
    0
    Als hij te weinig aankomt op 5 voedingen is toch echt mijn advies om hem vaker te voeden. Een gezonde op tijd geboren baby weegt ook vaak rond de 7 pond en dan vind ik ook 8 voedingen heel normaal. Doe wat voor jou goed voelt, maar als je mijn advies vraagt zeg ik: vaker voeden. 6-8 keer per 24 uur.
    Lukt dat nou niet, dan is het wellicht verstandig dat je een LK inschakelt om de drinktechniek te beoordelen.
    Je baby zou gemiddeld tussen de 100 en 200 gram per week moeten groeien. Dan is 40 gram voor een premature baby echt te weinig.
    Zoek hulp!

Share This Page