Hi, Mijn dochtertje (nu 4 maanden) krijgt al sinds de geboorte borstvoeding. Vanaf 4 weken ben ik begonnen met kolven en uit de fles te laten drinken. Dit heeft ze nooit geweldig gevonden, ze dronk meestal rond de 20 a 30 cc op. De afgelopen weken werd het alleen maar erger toen dronk ze helemaal niets meer. De laatste paar keer is ze ook enorm gaan spugen nadat ze 20 cc uit een fles had gedronken. Op dit moment doet ze niet eens haar mond meer om de speen.... Ik heb het volgende al geprobeerd: - Door iemand anders eten laten geven - Fles geven terwijl ze in de wipper zit - Fles geven en haar in de BV houding hebben - Verschillende flessen (Difrax, Dr. Brown, Breastflow) Sinds vorige week gaat ze naar het kinderdagverblijf en ook daar wil ze niet drinken. Het resultaat is dus dat ik meerdere keren heen en weer moet rijden om haar te voeden. Hebben jullie een idee of ik nog iets kan proberen zodat ze de fles wel wil. Iemand stelde ook al voor om van de BV pap te maken en dan maar met een lepeltje te gaan geven, is ze daar niet te jong voor? Ik wil natuurlijk best heen en weer rijden maar ik weet niet hoe lang ze dit op mijn werk gaan waarderen. Ben toch ruim 2 uur op een dag weg. Alvast bedankt. Groetjes,
Op zich val je nog binnen de wettelijke regel: je mag een kwart deel van je werktijd gebruiken om je baby te voeden. Het komt vaker voor dit probleem en iedereen gaat dezelfde zoektocht aan als jij. Blijf dingen proberen. Soms lukt het ineens. Misschien je baby lopend voeden? Je zou borstvoeding aan kunnen aanlengen met johannesbroodpitmeel, dat verdikt en dan heb je een soort pap. Vroeg starten met drinken uit een beker? Uiteindelijk zal ze ook iets anders dan je borst accepteren, maar het kan nog best even duren....sorry. Succes Linda