Hoi allemaal, Wie heeft er ervaring met een combinatie van borstvoeding en flesvoeding na 6 maanden? Dochter heeft nu 6 maanden excl borstvoeding gekregen en ik wil nu (ik denk overdag) flesvoeding gaan geven. Hoe kan ik dit het beste aanpakken aangezien ze totaal geen schema heeft dus ik kan bijvoorbeeld niet zeggen de voeding van 16:00 uur wordt flesvoeding... Welke voedingsmomenten zijn het beste te behouden en hoe zien jullie ''schema's'' eruit met zo een combinatie? Oh, en ook heel belangrijk, bleef je productie van borstvoeding in stand? Alvast bedankt!
Maakt niet uit dat je wil overstappen van borstvoeding naar flesvoeding. Ook voltijds borstvoeding moeders worden hiermee geconfronteerd als hun kindje bijvoorbeeld naar de opvang gaat en geen schema heeft. En hetzelfde geldt voor flesvoeding kindjes. Dus qua schema: je kijkt gewoon naar je kindje, wanneer honger opduikt. En je luistert naar je lichaam, wanneer je stuwing begint te krijgen is het tijd om te voeden of kolven. Opletten namelijk dat je geen borstontsteking krijgt. Werk je? Of ga je thuis zelf flesjes geven? Moet je nog zien dat je kindje uit de fles wíl drinken bij jou.