loopt mijn borstvoeding gewoon op zijn einde??

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by siriel, Feb 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,124
    2,959
    113
    Female
    Hallo Teddy,

Mijn zoontje is bijna 10 maanden, heeft tot zo'n 7,5 maand live bij mij gedronken. Toen hij ging bijten en borstweigeren, ben ik fulltime gaan kolven om hem zo de borstvoeding tocht nog te kunnen blijven geven.
    Hij drinkt over de hele dag (snachts krijgt hij ook nog) ongeveer 700 cc melk.

Maar ik begin nu te merken, dat ik echt moeite heb om de hoeveelheid bij elkaar te kolven. Ik kolfde tot voor kort elke 3 uur (s nachts als mijn man hem het flesje geeft, kolf ik ook)
    Nu kolf ik elke 4 uur, en ik merk dat dat in hoeveelheid niet echt veel verschilt. Soms kolf ik op zondag elke 1,5 uur, in de hoop mijn productie wat op te krikken, meestal merk ik wel dat het de dagen daarna iets hoger is, maar dan zakt het toch weer..
    En als mijn ongesteldheid er aankomt... dan is het echt een ramp, en blijf ik maar kolven om de hoeveelheid bij elkaar te krijgen.
    Ik merk dat het me een beetje tegen begint te staan, en dat vind ik eigenlijk heel erg, want ik wil mijn mannetje het liefst nog zo lang mogelijk mijn melk geven.
    Maar kan het zo zijn dat het gewoon "op" begint te raken? Of kan dat niet?
    Ik geef hem overdag na zijn fruit, na zijn broodmaaltijd, altijd nog 100 cc melk na, dat drinkt hij heerlijk op. Of kan ik dat beter vervangen door thee/sap zodat ik alvast weer 200cc in het voren heb. (of krijgt hij dan te weinig melk?)
    Ik vind het zo moeilijk wat te doen, laatst had ik s' ochtends een keer te weinig melk staan, toen heb ik hem een pyamapapje gegeven (ik voelde me gewoon schuldig :)) Toen zei later iemand tegen mij, dat als je borstvoeding geeft, en tussendoor een keer kunstvoeding, dat je dan al het goede van borstvoeding teniet doet...:( is dat waar..? Dat kan ik bijna niet geloven.
    Wat kan ik nu het beste doen, is die 700cc te veel op een dag, en kan hij het ook doen met bijvoorbeeld 550cc en de rest thee/sap. Of moet ik toch zien de productie omhoog te krijgen.
    Of me hier bij neerleggen, hem geven wat ik nog heb, en de rest aanvullen als het nodig is.
    Ik hoop dat jij mij kunt helpen..
    Groetjes Siriel

2. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,124
    2,959
    113
    Female

Share This Page