Combinatie bv en kv HA

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Jo79, Nov 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,092
    3,875
    113
    Mijn zoontje heeft nu voor de tweede keer spruw, waar we allebei veel last van hebben, hij krijgt nu een kuurtje Daktarin en ik behandel mezelf ook. Het gaat wel beter nu, maar ik wou eigenlijk gaan afbouwen.
    Nu krijgt hij naast de bv 2 flessen HA van AH eigen merk (150 ml) naast de bv. Dat drinkt hij bijna helemaal op, maar laat vaak 15 ml ofzo staan. Alleen heeft hij zo razendsnel weer honger, ik weet wel dat het lichter verteerbaar is, maar na zo'n fles komt hij na 1,5 uur alweer en met bv doet hij 2 tot 3 uur en de hele nacht gewoon op mijn voeding. Ook spuugt en huilt hij wat meer sinds hij kv krijgt. Gisteren kwam het zelfs allemaal zijn neus uit gelopen, terwijl hij gewoon rustig op schoot zat.
    Sinds een week rolt hij ook op zijn buik, misschien dat hij daardoor ook iets meer spuugt.
    Ik zit dus nu een beetje met een dilemma, zou ik een ander merk HA voeding moeten proberen, misschien dat hij daar minder van spuugt, gewone standaard voeding nemen (maar we hebben nogal wat allergiën in de familie)? Hij is ook zo groot, 64 cm en ruim 7,5 kilo, dus ik ben bang dat hij totaal niet verzadigd blijft als ik alleen maar HA voeding zou geven.
    Kortom, ik kom er niet meer uit.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Een hypo Allergene voeding is een wat dunnere voeding, vaak helpt het om deze voeding iets dikker te maken met johannes broodpitmeel. Dat geeft vaak een langere verzadiging en kindjes spugen daar minder op. In jouw geval is het belangrijk om de eerste 6 maanden een hypo allergene voeding te blijven gebruiken.

Groeten eveline

Groeten Eveline

Share This Page