Borstvoeding na verkleining

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Marjolein25, 23 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    nederland :)
    Goedemorgen
    In februari 2013 heb ik een borstverkleining gehad. Nu ik zwanger ben had ik eigenlijk besloten om direct de fles te gaan geven. Echter verlies ik sinds vandaag vocht uit beide borsten. Hierdoor ben ik heel erg in twijfel geraakt of ik het toch niet beter kan gaan proberen.
    Als ik erin knijp komen eruit 3 punten dikke druppels. Is dit positief? En zou ik het dan toch kunnen gaan proberen?

Bij mijn Andere 2 kinderen is het niet gelukt omdat ik toen echt cup f had. Nu zit ik momenteel in cup c

Wat raad u mij aan en heeft u nog tips?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Ik zou het overleggen met een lactatiekundige die je kan begeleiden. Tegenwoordig is heel veel mogelijk en de technieken bij vergroten en verkleinen zijn veel beter dan vroeger (lees: 10 jaar geleden). Wanneer je veranderingen merkt aan je borst kun je prima proberen wat er mogelijk is. In ieder geval is je lichaam in staat om iets aan voeding te produceren, de vraag is of het op de lange duur voldoende kan blijven produceren. Aan de andere kant: het meeste klierweefsel zit binnen 4-5 cm achter de tepelhof, daar is niet het meeste weggehaald of wel?
    Wanneer je lichaam druppels kan produceren heb je straks in ieder geval colostrum. Zeer waardevol en ik zou dan ook zeker daarmee starten. Gun je kindje colostrum de eerste dagen en laat je van daaruit goed begeleiden.
    Je vindt lactatiekundigen om je te laten begeleiden en al van te voren je situatie door te nemen via borstvoeding.com of nvlborstvoeding.nl
    Veel succes, en geniet van je zwangerschap!

Deel Deze Pagina