Te veel melk?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Denise K, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Beste lactatiedeskundige,

Mijn dochter is inmiddels 5 weken en krijgt volledig borstvoeding. Ik probeer zo veel mogelijk op verzoek te geven, maar ik aangezien ik ook een peuter heb die 3x per week naar de peuterspeelzaal gaat moet ik haar ivm het halen en brengen af en toe een beetje sturen.

Nu heb ik meer dan genoeg voeding. Het loopt er echt uit en als ik haar aan leg en soms verslikt ze zich door de grote hoeveelheid die er vanzelf uit komt. Ze hoeft totaal geen moeite te doen en heeft dus ook voedingen waarbij ze na 10 min. stopt met drinken en na een uur eigenlijk al weer honger heeft. Ze heeft zelfs al een paar keer een complete voeding terug gegeven wat volgens mij komt dat het gewoon te snel ging.

Ik ben begonnen met de hand wat af te kolven zodat de druk er een beetje afgaat, maar ik vind het zo moeilijk om in te schatten hoeveel dat moet zijn. Ik heb ook geen idee hoeveel ze binnen krijgt tijdens een 'goede' voeding waarbij ze meestal zo'n 30 min. drinkt.
    Tussendoor heeft ze namelijk ook wel eens een 'rommelvoeding' waarbij ze dus heel lang aan de borst ligt en af en aan sabbelt en door drinkt, maar niet verzadigt raakt. Zo zit er soms geen echte tijd tussen 2 voedingen of maar heel kort. Wat kan ik dan het beste doen?

Ik weet hoe belangrijk slaapmomenten zijn en die heeft ze ook heel wisselend. Moet ik daar nu ook al een ritme in bouwen (na bepaalde voedingen terug op bed leggen)?

Een heel verhaal met behoorlijk wat vragen dus. Hopelijk kunt u mij verder helpen!

Liefs, Denise

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Beetje lastig om nu werkelijk je vraag eruit te halen.

-is voeden op verzoek belangrijk? IN principe heel fijn, maar natuurlijk kan het niet altijd precies op haar moment. Dat is toch het "lot" van een 2e ;)
    -slaapritme: vaste slaaptijden zijn er echt nog niet op deze leeftijd: je moet het ritme meer zien in de volgorde van dingen: wakker worden, eten, spelen, slapen, wakker worden etc
    -voorkolven: als de meeste voedingen gewoon goed gaan zou ik dit niet gaan doen. Je kan eventueel als je merkt dat het erg veel is om te handelen de melk weg laten spuiten als hij toeschiet (dan maak je haar los en laat je de melk in een doek spuiten)

Deel Deze Pagina