Combinatie bv en kv

Discussion in 'Borstvoeding' started by Lieffie80, Dec 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lieffie80

Lieffie80 Lid

Jan 6, 2011
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

ik geef mijn zoontje van 4 maanden nog volledige bv, maar omdat hij volgende week naar het kdv gaat, wilde ik proberen of hij kv zou accepteren voor de noodgevallen. Mijn bedoeling is dat hij op het kdv gekolfde melk krijgt, maar voor het geval ik te weinig bv heb meegegeven, een keer langer moet werken (of wat dan ook) wilde ik graag weten of hij dus ook kv zou willen. Vandaag twee keer geprobeerd maar hij trekt er hele vieze gezichten bij en weigert het echt.
    Iemand ervaring hiermee? Gewoon blijven proberen, of een ander merk? Alle tips welkom!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Jij hoeft hem toch niet aan kv te laten wennen?
    Gewoon je gekolfde melk meegeven en als het niet genoeg is tegen het kdv zeggen dat er indien nodig aangevuld mag worden met kv.
    De kans dat hij bij jou weigert is stukken groter als de kans dat hij op het kdv weigert. En daarginds hebben ze veel meer ervaring met babies en hoogstwaarschijnlijk een grotere trucendoos dan jij!
    Maar ander merk, of blijven proberen lijkt me niet nodig hoor.

3. LiToEn

LiToEn Actief lid

Aug 8, 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij het KDV waar J gaat mag je ingevroren melk meenemen en daar in de vriezer laten liggen, zodat ze die in noodgevallen kunnen gebruiken. Ik zou gewoon vragen of het kan. Zo hoef je je kindje niet aan de KV te laten wennen.

4. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    #4 maartje84, Dec 31, 2011
    Last edited: Dec 31, 2011
    Precies!
    Ik ben flink aan het kolven geslagen en had voor dat ik begon met werken mooi wat melk in de vriezer. Mijn gastouder vroeg of ze in noodgevallen kv mocht geven. Ik heb nee gezegd en aangeboden om wat melk daar in de vriezer te stoppen. Dat mocht en nu heeft ze 2 zakjes van 150 cc in de vriezer ;)

Ik vind het een ehh bijzondere redenatie om met kv te beginnen om te laten wennen voor in noodgevallen. Als je echt wilt blijven voeden lijkt me dat echt niet nodig en vraag je gewoon of er daar wat extra in de vriezer mag óf je geeft gewoon altijd te veel melk mee. Ik geef standaard te veel melk mee. De ontdooide melk moet ze eerst opmaken en de 'vandaag gekolfde' melk doe ik met fles en al in een boterhamzakje. Als die nog over is aan het einde van de dag vries ik die alsnog in :)

Share This Page