Wat is eigenlijk nu nog het nut van bv?

Discussion in 'Borstvoeding' started by JinxieWeasel, Dec 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    De titel klinkt een beetje negatief, maar zo bedoel ik het helemaal niet.
    Mijn zoontje is bijna 15 maanden, en krijgt nog in de ochtend en in de avond (voor t slapen) de borst. Hij eet en drinkt volledig met de pot mee, en goed ook, dus qua voedingsstoffen komt hij niets te kort.
    Vandaar dat ik me steeds meer begin af te vragen wat nu eigenlijk nog de meerwaarde is van de borstvoeding die ik aan mijn zoontje geef. Hij zelf vind het in de ochtend helemaal prima. Maar in de avond, heeft hij er vaak geen rust voor. Hij is veelste veel op zijn zus aan het letten, en wil mee ravotten met haar, dus neemt een paar slokjes en that's it!
    Mijn dochter heeft anderhalf jaar bv gehad, en eigenlijk wilde ik dat nu ook doen.... Maar ik begin steeds meer te bedenken dat ik binnenkort ga stoppen.

Dus echt een vraag voor de bv-kenners: Wat is nu nog het nut ervan?

Groetjes

2. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Je geeft goede antistoffen mee enz enz

3. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    idd de antistoffen. Het afweersysteem van een kindje is pas met 2 jaar compleet. Tot die tijd hebben ze dus eigelijk de antistoffen van de moeder nog gewoon nodig.

4. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    die antistoffen..... dienen deze voor griepen en ziektes voor nu, of heeft het ook nog invloed op de ontwikkeling tegen ziektes voor later?

want ondanks die antistoffen die hij via mij krijgt, is hij altijd verkouden;)

5. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
  6. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
  7. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    @JuJu81: Dank je wel, hier heb ik echt wat aan. Heel duidelijk! Precies de info die ik zocht.

8. ona81

ona81 Bekend lid

Aug 19, 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Wellicht inmiddels overbodig, maar ik had vorige week toevallig telefonisch contact met Borstvoeding Natuurlijk. Mijn zoon is 10 maanden en wil tot een jaar volhouden, want het had in mijn optiek geen toegevoegde waarde meer daarna. Dat is dus niet waar zoals hierboven al wordt aangegeven.
    Je voeding past zich aan naarmate je kindje ouder wordt. Zo heb ik ook vernomen dat na het eerste levensjaar er langzaam zouten worden aan toegevoegd aan je melk, zodat het lijfje van je kindje hieraan kan wennen. Nu is in onze maatshcappij toch alles al 'bezout' dnek maar aan brood, maar toch vond ik het wel mooie info.
    In principe ga ik door tot een jaar, maar mss ook wel tot 2 jaar. Ik wee thet nog niet zo goed....kijk wel hoe het loopt.

En wat doe jij nu zelf JinxieWeasel? Ga je toch door tot 1,5 jr?

9. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    Ik ga gewoon door! Met mijn dochter was ik met anderhalf jaar gestopt omdat ik zwanger werd van mijn zoon. Nu zien we het wel.....
    Het grote verschil tussen die twee is wel dat mijn dochter graag dronk, en mijn zoon steeds met een paar minuutjes klaar is en verder wil met andere dingen (behalve in de ochtend, dan neemt hij wel de tijd ervoor) Dus ik vraag me af hoe lang het door gaat als ik het van hem af laat hangen...

10. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

Aug 15, 2008
    914
    1
    16
    mijn dochter wordt over 3 maanden 2 jaar en ik ben 26 weken zwanger.
    ze drinkt nog 2 keer, in de ochtend (vaak kort en voor de gezelligheid) en in de avond voor het slapen gaan intensief.
    niet alleen goed voor afweer maar voor haar is het contact vooral ook belangrijk. ze kruipt dan heerlijk tegen me aan met haar warme lijfje en draait haar oogjes weg zodra ze de melk proeft, en zo drinkt ze zichzelf elke avond in slaap.
    een rust moment, om de drukke dag te verwerken.

maar uit jouw verhaal begrijp ik ook dat je zoontje er gewoon minder interesse in heeft, wie weet stopt hij vanzelf binnenkort...

11. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hihi toen ik de titel van je topic las dacht ik: dusssss....
    Hihi maar je bedoelde het heel anders.

Mijn persoonlijke reden om het heel lang te willen volhouden (wat ik helaas niet ga doen ivm kinderwens 2e en vanwege medische redenen mag ik niet te lang wachten en daarbij hebben we behandelingen nodig waarbij ik van mn arts gestopt moet zijn met de bv *hierzoueenjankendesmileyopznplaatszijn* ) is dat ik heel er geniet én zo ontzettend trots ben dat MIJN lichaam ook iets goed doet!! ;) daarbij vind ik het uiteraard heel belangrijk om alles gedaan te hebben om mn dochter de beste start te hebben gegeven. Maar ik geef toe dat er ook iets egoistisch in zig bij mij: ik ben zo onwijs trots dat ik dít wel kan!! :)

12. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

*knuffel*

Ik ben een soort van aan het relacteren met onze zoon van ruim 21 maanden. Ik heb erover getwijfeld om verschillende redenen maar oa omdat ik de toegevoegde voedingswaarde niet meer zag nu hij best goed eet. Maar hij blééf ernaar vragen na weken en nu wil hij zowat elk uur drinken en heeft hij heel veel behoefte aan contact met mij. Ik heb dus goed gemerkt wat voor andere toegevoegde waardes BV bij oudere kindjes heeft. Ik hoop nu dat hij wél zelf de regie kan hebben over het eindigen van de BV...

13. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx voor knuffel, het is voor mij echt een hele helse beslissing die ik moet nemen. Ik zou zo graag mijn dochter zelf willen laten beslissen.
    Ik merk dat mijn omgeving mijn dilemma niet zo begrijpen. 6 maanden zou wel mooi genoeg zijn en ik gun mijn dochter toch een brusje...
    Maar ik vind zelf zes maanden nog helemaal niet zo'n prestatie en de kans dat het nogmaals een keer gaat lukken is niet echt enorm... Dus waar ga ik straks voor stoppen... *jank*

Ik las het!!
    Vind het echt onwijs goed van je datje nu dit probeert, jouw zoon krijgt het allerbeste!! Lukt het relacteren een beetje? Komt er al weer melk uit? Hoelang was je gestopt?
    Ik vind het echt onwijs goed van je!

14. Babel44

Babel44 Niet meer actief

@Elke (sorry TS), ik zag ook al in je onderschrift dat je weer voedt, super hoor, ik hoop dat jullie er nog lang van mogen genieten.

15. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    Hahaha.... toen ik het bericht gepost had en het nog eens nakeek dacht ik ook al... Oei! Niet zo'n slimme titel;)

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zelf had ik zoiets van 'tot je een jaar bent beslis IK voor je, dan valt er niets te weigeren. Na die tijd mag JIJ beslissen', al had ik die 2 jaar als ideaal wel in mijn achterhoofd, maar een peuter dwingen zag ik niet zitten op dit punt.

Share This Page