Ivf/icsi in december/januari 2017

Discussion in 'MMM clubs' started by clarajilla, Oct 18, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

Feb 23, 2015
    3,654
    918
    113
    Het lijkt mij gezellig met anderen te praten die ook in december/ januari beginnen net ivf/icsi.

Mijn verhaal:

Sinds november 2014 gestopt met de pil. Na een jaar geen zwangerschap naar de huisarts geweest. Door gestuurd en onderzoeken gehad. Alles leek goed en hadden goede kans binnen half jaar zwanger te worden.
    Half jaar zelf geprobeerd en nog niks, dus begonnen met iui. 6x iui gehad en nog geen zwangerschap ( ondertussen hsg en laparoscopie gehad).
    Nu is dat al 2 maanden geleden en hebben we vandaag gesprek gehad met de fertiliteitsarts.
    Ivf was gedeeltelijk in gang gezet, maar nu echt helemaal! Eind november aan de pil en eind december .e cyclus plat leggen. En dan begin januari beginnen net de stimulatie!
    Ik heb er zin in, weer wat nieuwe hoop en kansen. Ben alleen bang voor de punctie, en bang dat er geen bevruchtingen plaats zullen vinden..

2. Chats

Chats Niet meer actief

Ha clarajilla
    Jeetje ook als een lang traject achter de rug lees ik.
    Ik ervaar ook het gevoel dat het beter gaat als er wat gebeurt (voor je gevoel dan) dan alleen maar afwachten.....
    Ik kan niet echt meepraten over je behandeling want wij staan nog aan het begin hiervan..... maar zou graag je mening willen over jou traject:
    Wij mogen kiezen of we in januari met iui of ivf willen beginnen.
    Hoe heb jij iui ervaren? En kreeg jij ook medicatie hierbij?

3. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

Feb 23, 2015
    3,654
    918
    113
    Ik heb de iui heel goed ervaren! Achteraf denk ik heb ik me daar van te voren druk om gemaakt? Het liep heel makkelijk en snel. Geen problemen met het werk. Alles viel toevallig op mijn vrije dagen of na/voor mijn werk.

Ik moest ook medicatie spuiten, dit om een beter kwaliteit eitje te krijgen en een sterkere eisprong. Ik moest vanaf cd 3 tot ongeveer cd 9-13 menopur spuiten

Waarvoor hebben ze de keus bij jullie voor iui of IVF gelaten? Is er iets bij jullie gevonden, of is het onverklaarbaar?

4. Chats

Chats Niet meer actief

Fijn dat het zo meevalt. Is toch altijd afwachten. Spannende tijd voor jullie!

De reden voor de volgende stap en vrije keus is dat ik maar 1 goedwerkende eileider heb.
    Gezien het lange traject dat we al hebben gehad mag ik nu zelf kiezen.
    Ben nu veel info aan het verzamelen en veel lezen....

5. Cassie21

Cassie21 Actief lid

Oct 1, 2016
    263
    55
    28
    Hallo dames,

Ik schrijf graag met jullie mee!

Wij zitten sinds 2014 in de MMM. In september zijn wij begonnen met IUI. De arts stond drie pogingen toe, omdat eigenlijk meteen ICSI werd geadviseerd. Over een dag of 10 doen we de laatste IUI poging. Intussen heb ik een intake afspraak gemaakt voor ICSI in dussedorf.
    Daar mogen we in januari naar toe. Hopelijk mogen wij meteen daarna met het traject beginnen.

Met name dat je in DD de punctie onder narcose kunt doen, is de rede geweest om direct naar het buitenland te gaan.

Achteraf gezien denk ik dat we meteen ICSI hadden moeten doen, maar je hoopt zo dat je met een minder ingrijpend traject toch zwanger kan raken.

Het IUI traject is ons wel heel erg meegevallen. Ik was zo nerveus de eerste keer; slecht geslapen de nacht van tevoren, geen eetlust. Maar alles verliep heel soepel.

Uit welke omgeving komen jullie/ worden jullie geholpen?

6. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

Feb 23, 2015
    3,654
    918
    113
    Ja je hoopt altijd dat het met een 'makkelijkere' manier kan..

Ik vond de iui ook heel erg mee vallen. Had het erger verwacht. Nu het IVF traject in de buurt komt denk ik dat dat ook wel zal meevallen.
    Ik heb geen idee hoe ik op deze hormonen zal reageren naar denk dat de ziekenhuis bezoeken, nog wel redelijk mee zullen vallen.
    Op me werk weten ze er ook vanaf, wat dat ook makkelijker maakt

Wij doen IVF in 2 ziekenhuizen. Tot en met de punctie in Friesland en de bevruchting en terugplaatsing in Groningen

7. Woman25

Woman25 Actief lid

Jun 11, 2016
    216
    3
    18
    Hoi meiden, ik ben sinds 2 weken bezig met stimuleren voor ivf/icsi.. wilde mijn ervaring tot nu toe even met jullie delen :)
    Ik begon met menopur 185.5 per dag, van wege mijn endometriose is mijn AMH laag en heb ik dus hogere dosis nodig. Na een week had ik de eerste follikel meting. Er was alleen nog niks te zien, de medicatie had niet aangeslagen. Wel had ik de hele week veel pijn aan mn eierstokken en was ik soms heeeel misselijk etc. Vooral uitplassen voelt niet fijn. Toen heb ik een verhoogde dosis naar 300 per dag gekregen en moest ik gister voor een 2e echo (3 dagen na de eerste echo) en nu was er gelukkig wel wat activiteit te zien. Moet nog doorstimuleren maar het begin is er. Zoals je ziet kun je er geen pijl op trekken! De een hoeft maar kort te stimuleren en de andere langer. Ben wel veel moe ook, en elke 2 dagen naar Gent reizen is ook best slopend, maar we komen er wel!
    Allemaal veel succes gewenst! We kunnen dit hoor! :)

8. Moos1985

Moos1985 Nieuw lid

Nov 20, 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil ook graag meeschrijven met de pil gestopt in september 2014 en beginnen met icsi in januari!
    Hiervoor 3x iui gehad maar wegens tegenvallende zaad uitslagen nu dus door voor icsi en ook in 2 verschillende ziekenhuizen.
    Ik krijg decapeptyl en puregon en natuurlijk pregnyl maar hoef eerst niet aan de pil gelukkig.

9. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

Feb 23, 2015
    3,654
    918
    113
    Ik zie je bericht nu pas!

Wat spannend ook beginnen in januari! Oh super fijn dat je niet aan de pil moet.. Ik helaas wel slik hem net weer 2 dagen

Share This Page