combinatie doodmoe en werken!

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Dania, Jun 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dania

Dania Actief lid

May 21, 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik zit nog in mijn eerste weken en ben al een aantal weken zo ontzettend moe. Zelfs na een lange nacht slapen ben ik smorgens moe.

Ik heb me nu een paar daagjes ziekgemeld van mijn werk. Ik heb gewoon geen energie om naar werk te reizen en de hele dag op kantoor te zitten. Ik lig eigenlijk de hele dag op de bank of ik ga even in bed slapen....

Komt dit jullie bekend voor? En hoe gaat dit met jullie op het werk?

2. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    Heb ik ook gehad in de eerste 12 weken.... en nu lig ik nog geregeld een middagdutje te doen.... ;)

Bijna iedereen heeft hier wel last van. Het zijn echt je hormonen, en ik moet eerlijk zeggen dat ik door meer te slapen me echt niet ineens een stuk minder moe voel hoor... Misschien even wat fitter, maar de dag erna is weer precies hetzelfde....

Zodra je lichaam wat gewend is zl het wel minder worden, er gebeurd nu ook zoveel in je lijf!
    Ga gewoon elke avond op tijd naar bed, 's ochtend er ook op vaste tijden weer uit en als het kan ff een dutje tussendoor.... Dan moet je die eerste maandjes wel doorkomen!

xxxx

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Dit komt inderdaad waarschijnlijk iedereen bekend voor en het zal nog even duren.
    Ik heb gewoon doorgewerkt zonder 1 dag te missen, want inderdaad het gaat niet eens over als je een paar dagen thuis zit. Probeer gewoon zo normaal mogelijk doorgaan met je leven. 's avonds vroeg naar bed en het zal op een gegeven moment vanzelf over gaan.

Succes.

4. Dania

Dania Actief lid

May 21, 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik probeer inderdaad ook vroeg te gaan slapen en in het weekend een middagdutje in te plannen, maar inderdaad.......ik blijf moe. Volgende week weer met nieuwe energie aan het werk..hopelijk :).ik kan moelijk thuis blijven...

dank voor jullie reactie......

5. mootjen

mootjen Bekend lid

Mar 10, 2008
    575
    0
    0
    yep ook hier herkenbaar! las laatst dat je meer recht hebt op kleine rust pauzes.... misschien kun je daar wat mee? bij mij kon dit niet, veel te druk op het werk (de zorg he?!)
    ben nu bijna 13 weken en nog best last van maar het wisselt nu wat meer per dag, de ene dag erger dan de andere......

6. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ja zeer herkenbaar ! Kon een gat in de dag slapen maar maakte helemaal niets uit. Ik bleef moe. Bij mij kwam het precies bij die piek in HCG hormonen, tussen de 8e en 12e week. Ik heb toen veel dingen afgezegd en ook een paar dagen ziek gemeld. Lekker hangen thuis heerlijk. Had ik wel nodig. Helaas ik bleef best moe dus uiteindelijk maar weer aan het werk gegaan. Ik draai onregelmatig dus ik werk maar 2 keer in de week. Het nadeel is dan weer dat ik hier maar nachten van 6 uur mag maken doordeweeks. In het weekend 8 uur, dus daar kwam ik er ook niet mee.

nu nog steeds wel sneller moe maar niet meer zoals in het begin.

Je komt er weer vanaf hoor ! :D

7. Kiki26

Kiki26 Lid

Feb 26, 2007
    65
    0
    0
    Ik ben ook behoorlijk moe geweest maar ik heb me daarom nooit ziek gemeld; ik ging iedere avond al rond 21 uur naar bed en sliep in het weekend in de middaguren wat bij.

Het is nu stukken minder gelukkig in het begin was het erger dus houdt nog even vol. :)

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

herkenbaar hoor! Heb me op een gegeven moment ook een week ziek gemeld en dat had ik hard nodig! Knapte er echt van op en kon er toen ook weer even tegenaan...
    Op dit moment lig ik gewoon vroeg op bed en kijk ik hoe ik het red. Word ik te moe, dan meld ik me weer ziek, of gedeeltelijk... Ik was toen zo moe dat ik me nergens meer op kon concentreren... vreselijk. Zelfs een dom tv-programma volgen was nog te ingewikkeld :(

9. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Hoi, heel herkenbaar. Ik heb een tijdje 50% gewerkt omdat ik zo vreselijk moe was. Ik voelde me bijna overspannen. Kon niets aan. Dit is een veel voorkomend probleem en hoe je ermee omgaat is persoonlijk. Overleg met je huisarts, verloskundige en werkgever dan kom je er vaak wel uit.

Sterkte

Share This Page