Hallo allemaal! Ik wil even wat dingen met jullie delen en ook een paar vragen stellen... Ik ben mijn baan momenteel echt zat, ik haal er geen voldoening meer uit (salarisadministratie), erger mij er aan dat ik mijn dochter ruim 3 dagen weg moet brengen naar het KDV... en dan echt van smorgens half 8 tot half 7 vaak ivm reistijden.... Nu vind ik mijn baan zelf ook nog eens saai en eentonig worden terwijl ik nog maar 7 maanden werk (huidige functie)... Ik ben al een tijdje aan het nadenken om iets voor mij zelf te gaan doen... het maakt me niet eens uit wat, als ik daar maar een beetje een parttime loon uit kan halen. Zodat ik het werk vanuit huis kan doen.. zelf mijn tijden kan inplannen, en mijn dochter minder vaak hoef weg te brengen naar het kdv, maar bijv. de helft van de tijd. Nu weet ik een paar dingen wat ik bijv. van uit huis kan doen, verkoop via internet, enqueter etc. Het liefst zou ik een eigen webshop beginnen om op die manier mijn hobby als baan te hebben en meer tijd met mijn dochter te kunnen besteden.. evt werken als enqueteur vanuit huis erbij voor iets meer zekerheid per maan... (vaste uren per week bijv.)... Nou vraag ik jullie, hebben jullie tips voor dit soort werk? Hebben jullie ervaring hoe het dan is geregeld qua kinderopvang, heb je dan ook recht op die teruggaves etc? Mijn man werkt gewoon fulltime in loondienst.... en ik zou dan dus freelance willen werken, mag ik mijn dochter dan voor 1.5 dag naar het KDV brengen en krijg ik dan wel die 1/3e deel van de belastingdienst terug? Wie kan mijn vragen beantwoorden? Veel liefs, Momtobe (ben al moeder maar dat was mijn naam vanuit het begin)
Ik heb geen idee. Het lijkt me ook heerlijk om thuis te werken en/of eigen baas te zijn. Ik lees je topic aandachtig mee!