Hormonen of Schoonmoeder?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lichtpuntje, Apr 26, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lichtpuntje

Dec 6, 2018
    34
    12
    8
    Female
    Damessss,

Of ik heb last van mn hormonen of mijn gevoel klopt! Mijn man heeft dus ooit zijn huissleutel aan zijn moeder gegeven voor als die ooit zich zelf buiten zou sluiten. Toen ik buj hem ging intrekken en dus bezig was met verhuizen kwam ik in zijn huis ons huis dus en alles was verplaatst en zag ik mijn schoonmoeder uit onze slaapkamer komen... ik schrok ervan! Toen vertelde zij dat ik mn uien en aardappels niet op t aanrecht moest bewaren maar alles in de berging in de woonkamer dus mn hele keuken was werkelijk verbouwd toen klaagde zij over mij bij mn moeder dat mn keuken stonk naar rook (toen rookte ik nog) endat de ex van mijn man altijd buiten rookte en t huis altijd fris was. Laten we het niet hebben over haar woning want daar word de wc niet eens doorgetrokken en de zweet lucht heerst in de woonkamer. Iig had aangegeven bij mn man dat ik niet gediend ben van verassingen als ik al moe thuis kom en dat heeft manlief duidelijk gemaakt aan zijn moeder waardoor zij behoorlijk overstuur en al huilend haar dochter belt en zegt dat ik haar zoon op heb zitten stoken. Sindsdien slechts contact met schoonzus op een feestje ofzo en meer niet. Nu al ruim 21 weken zwanger en kan me niet voorstellen dat mijn kind in een onhygiënische woning komt waar nooit word gepoetst en de kleertjes aan moet die zij heeft gekocht of gekregen en vooral doorgerookt zijn door een nare zweterige lucht! Er zitten geen kaartjes op als ze het laat zien, en als mijn moeder spullen koopt hangen de kaartjes er nog aan! Ik wil graag mijn huissleutel terug ook al zou ze nooit meer zomaar naar binnen komen weet alleen niet hoe. Als ik haar zie koelt mn bloed af naar de - kan er niks aan doen ben ik echt zo gemeen? Waarom ben ik zo vies van haar? Zijn dit mijn hormonen? Help!!!

2. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

Jul 12, 2018
    2,217
    1,229
    113
    Female
  3. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    Ik vind je schrijven erger dan je schoonmoeder.

4. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

Jun 7, 2018
    1,047
    674
    113
    Beide denk ik. Hormonen maken problemen altijd wel groter en erger haha. Ik denk even allemaal rond de tafel en duidelijke afspraken maken en verwachtingen uitspreken!

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Ik denk dat je dit vooral bij jezelf moet zoeken, op basis van jouw verhaal vind ik haar geen slecht/gemeen persoon ofzo.

6. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,290
    113
    Nederland
    Het gevoel omtrent de hygiëne snap ik, maar laat het los! Je kind gaat niet dood van een zweetlucht, stof of een kaartje dat niet aan kleding hangt.

Mijn schoonouders zijn alles behalve hygiënische in huis. De eerste jaren was ik ook echt panisch en wilde absoluut niet op bezoek komen, maar op een gegeven moment heb ik het los gelaten en weetje? Mijn zoon leeft nog en doordat wij nu ook regelmatig bij hen komen heeft mijn zoon een betere band met opa en oma. Geweldig om te zien...

Ik spreek mezelf nu al streng toe bij de 2e die komt dat ik het los moet laten.

7. Lichtpuntje

Dec 6, 2018
    34
    12
    8
    Female
    Nog erger vind ik dat wij ons huissleutel niet terug kregen nadat mn man die terug vroeg. Wij hebben ook geen sleutel van haar woning... wat moet ze ermee als ze die toch niet mag gebruiken? Tis n enorme verzamelaar en dan van borden tot kruidenpotjes van dekens tot vloerkleedjes n hele slaapkamer vol de slaapkamer deur gaat nog wel open maar de kamer loop je niet meer in. Ze kan beter haar eigen huis gaan poetsen en opruimen ipv de mijne komen verbouwen. En dan nog erbij zeggen ik kom hier voortaan poetsen ook al trek jij hier in. Waarom zoveel controle willen hebben over ons tjah ik kom er al 2 maanden niet meer.

8. Lichtpuntje

Dec 6, 2018
    34
    12
    8
    Female

9. Xivanka

Xivanka Actief lid

Mar 21, 2017
    233
    287
    63
    Koop een paar nieuwe slotcilinders?

MelMel likes this.
  10. Lichtpuntje

Dec 6, 2018
    34
    12
    8
    Female
    Nog erger vind ik dat wij ons huissleutel niet terug kregen nadat mn man die terug vroeg. Wij hebben ook geen sleutel van haar woning... wat moet ze ermee als ze die toch niet mag gebruiken? Tis n enorme verzamelaar en dan van borden tot kruidenpotjes van dekens tot vloerkleedjes n hele slaapkamer vol de slaapkamer deur gaat nog wel open maar de kamer loop je niet meer in. Ze kan beter haar eigen huis gaan poetsen en opruimen ipv de mijne komen verbouwen. En dan nog erbij zeggen ik kom hier voortaan poetsen ook al trek jij hier in en vervolgens mn band met mn schoonzus verkloten door te huilen bij haar. Waarom zoveel controle willen hebben over ons? tjah ik kom er al 2 maanden niet meer. Wij krijgen ons 1ste ben overbezorgd we hadden t laatst over babys kussen en mn zwager zei met zon kleffe schoonmoeder als de jouwe kan je moeilijk kusjes verbieden dat doet ze toch wel! Nou daar ga ik dus mee zitten nu al. Ben ik echt raar?

11. Lichtpuntje

Dec 6, 2018
    34
    12
    8
    Female
    Ze is ook niet gemeen het is een oude vrouw van 74 die heel veel controle wil en aandacht en flipt als we n tijdje niet op de koffie kunnen omdat we in de verbouwing,zitten onregelmatige diensten hebben, super blij zijn als we samen x uiteten gaan en willen genieten van t samen zijn, we nog veel spullen voor de baby moeten kopen wij ook moe kunnen worden of n x ziek zijn. En zij niet op nr 1 staat op mijn prioriteiten lijst door alle gezeik die we hebben gehad met sm

12. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

Jul 12, 2018
    2,217
    1,229
    113
    Female
    Eh, ik vind dat wel raar ja. Kijk als ze je kind nou een lebber in het gezicht zou geven zou ik zeggen oké, ik snap je, maar kussen... Het is wel oma he... Die geven vaak een shitload aan kusjes. Ik snap dat wel. Ze is verliefd! Laat haar lekker genieten joh en haar kopjes en zweetoksels niet tussen jouw kind en haar laten komen.

13. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,606
    8,357
    113
    Female
    Ik zou het ook niet fijn vinden als iemand waar ik mij niet goed bij voel de sleutel heeft van waar ik woon. Tot daar begrijp ik het. Stel haar huis is echt zwaar verontreinigd dan kan je haar zoveel mogelijk bij jullie uitnodigen ipv andersom. Verder zou ik nog even goed nadenken en onderscheid gaan maken tussen hoofd en bijzaken.

14. Lichtpuntje

Dec 6, 2018
    34
    12
    8
    Female
    Heb jij je kind laten kussen de eerste 3 maanden door schoonouders en je ouders dan?

15. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    Ben jij dit dan niet van plan? Mogen je ouders en schoonouders jullie kindje geen kusjes geven?

16. Lichtpuntje

Dec 6, 2018
    34
    12
    8
    Female
    De eerst 4 maanden niet nee ivm koortslipjes en bacteriën die volwassenen bij zich dragen die pas geboren babys met een zwakke immuunsysteem niet kunnen verdragen rn er zelfs aannkunnen overlijden

17. Lichtpuntje

Dec 6, 2018
    34
    12
    8
    Female
    Geld ook voor mij hoor ben erg heb ook vaak lasr van koortslip

18. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,290
    113
    Nederland
    Uh ja? ;) dat doe ik als moeder ook bij mn zoon, dus waarom opa en oma niet?

19. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

Jun 7, 2018
    1,047
    674
    113
    Zolang ze niet ziek zijn... Prima toch kusjes geven

Salentein likes this.
  20. Salentein

Salentein Niet meer actief

Uh ja, als ze geen koortslippen hebben prima toch! De tweede kreeg zelfs af en toe snot kusjes van zijn oudere broer. Kon ik niet altijd tegenhouden.

Iets meer loslaten zou denk ik wel goed voor je zijn. Ik zou me in elk geval niet zo druk maken om je schoonmoeder.

Share This Page