Voldoende vocht baby 6 mnd

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door N80, 16 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. N80

N80 Actief lid

23 mrt 2011
    364
    0
    0
    Zuid Holland
    Goedenmiddag,

Ik heb een zoontje van inmiddels 6,5 mnd. Hij weegt 7380 gram. Nu heb ik begrepen dat een kind van 7 kilo 700 cc vocht binnen moet krijgen op een dag. Hier komt hij nu niet aan. Zijn schema ziet er als volgt uit.

8.00 fles opvolg 2 180/6 en 3 jbpm
    10.30 1 stuk fruit
    12.30 fles opvolg 2 180/5 en 3 jbpm
    16.00 3 el groete met 2 el rijst/pasta/bataat en sinds vandaag wat 40 gr vlees
    20.00 fles opvolgmelk 2 180/6 en 2 schepjes rijstebloem.

Tussendoor geprobeerd water/thee te geven maar dat wil hij niet. Nu probeer ik hem 120/1 melk te geven, maar dit drinkt hij alleen als hij dorst heeft.Nu zou hij wel een extra fles lusten. Als zijn fruit en groente op is begint hij ook altijd een beetje te huilen. Ik wil voorkomen dat hij te zwaar wordt. Zijn nichtje en neefjes hebben namelijk overgewicht en dat wil ik echt voorkomen.

Als hij zelf niet meer wil drinken is dat dan prima? Als hij dorst heeft drinkt hij namelijk wel die 120/1...

ik hoor graag of hij zo voldoende vocht binnen krijgt.

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste N80,

Voor kindjes vanaf 6 maanden adviseren wij 3 à 4 flesjes 180 ml/6. Het overige vocht bestaat uit bijv. water, lauwe thee en eventueel diksap.

Natuurlijk wil je niet dat je kindje overgewicht krijgt, maar hij moet voldende voedingsstoffen binnenkrijgen om zich goed te kunnen ontwikkelen. Dus blijf wel in de gaten houden dat hij niet te weinig binnenkrijgt.

Groet,
    Anne

Deel Deze Pagina