onze zoon is nu 5 weken oud. De borstvoeding gaat erg prima. Echter, merk ik ook dat hij kleiner hapt, wellicht door het gebruik van de speen? Ik heb er echter geen last van, geen tepelkloven, geen pijn, dus kan dit volgens mij geen kwaad, zolang het maar niet pijn gaat doen? Daarnaast de vraag over kolven. ik wil graag 1x per dag kolven om een voorraadje aan te kunnen leggen, zodat als ik weg moet, er een flesje gegeven kan worden. Wanneer kan ik dit het beste doen? Ik doe dit nu direct na de eerste ochtendvoeding (meestal rond 9 uur 's ochtends) en heb dan vaak toch wel een flesje van 150/200 cc.
hoi fijn dat je borstvoeding goed loopt! Het kan zo zijn dat hij door het speengebruik kleiner aanhapt aan de borst. Nu heb je er geen last van, maar het is wel belangrijk om hem zo groot mogelijk aan te laten happen, zodat je borst goed leeggedronken wordt en daardoor gestimuleerd tot voldoende melkaanmaak. Als je denkt dat hij te klein hapt haal hem dan los en laat het nog eens proberen. Is het gebruik van de speen echt nodig? Soms is jouw nabijheid ook voldoende om hem rust te geven en/of te laten slapen. Probeer bijvoorbeeld eens in een draagdoek. Kolven na de ochtendvoeding is inderdaad het aangewezen moment omdat je dan vaak het meeste melk hebt. Je kolft inderdaad een superhoeveelheid, dus aan die voorraad zul je wel komen! Mirjam