endometriose, cyste in eierstok....zwanger worden?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by uptowngirl, Aug 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. uptowngirl

Aug 17, 2013
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag te horen gekregen dat ik endometriose heb op meerdere plekken. Eén op een risicovolle plek qua zwanger worden. Tevens heb ik een cyste in een eierstok en ziet m"n eileider er niet goed uit....verdikt en waarschijnlijk gevuld met vocht. Ze hopen dat ze die kunnen herstellen, maar dat is niet zeker. Een hele spannende en verdrietige tijd....
    Wie herkent dit en hoe is het bij jou afgelopen?

2. ster80

ster80 Fanatiek lid

Nov 17, 2012
    1,104
    0
    0
    noord brabant
    #2 ster80, Aug 27, 2013
    Last edited: Aug 27, 2013
    wat een slecht nieuws voor je uptowngirl.
    je zult wel geschrokken zijn.

ik heb een soortgelijk verhaal
    tijdens hsg zagen ze dat mij eileider verstopt zat.
    nav een kijkoperatie zagen ze dat ik endometriose heb.
    mijn darmen zitten aan mijn baarmoeder en eierstokken gekleefd.
    tevens heb ik een cyste van 20cm!! en van 4 cm
    ik heb na de kijkoperatie nog een mri scan gehad en nog een echo om dit te bevestigen.

nu zit ik aan de lucrin injecties om mijn lichaam in de overgang te brengen zodat alles rustig wordt in mijn buik, daarna wordt ik geopereerd om zoveel mogelijk endometriose weg te halen.dit wordt een zware en moeilijke operatie. ze kunnen niet alles weghalen want mijn darmen laten ze intakt.
    omdat ik geen kans heb op een natuurlijke zwangerschap krijg ikaansluitend ivf

ik heb nog een heel traject te gaan
    voel me heel vaak verdrietig en boos
    ik zie ook ontzettend op tegen de ivf, mezelf gaan spuiten en de puncties, maar ik heb geen keus.
    doe ik het niet dat zal ik niet zwanger worden.

weet je al wat je behandelplan gaat worden ?
    krijg je een operatie ? of ga je ook eerst aan de hormomen ?
    naar wel ziekenhuis ga je ?

3. sanneke02

sanneke02 Lid

May 14, 2013
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo uptowngirl,
    Ik begrijp precies hoe je je nu voelt. 5 jaar geleden is ook bij mij endometriose ontdekt. Ik had 12 cm aan cystes in mijn eierstokken. Ik ben toen geopereerd en het zag er goed uit, dus mochten we weer proberen zwanger te worden. Helaas zat er binnen en half jaar weer 5 cm aan cystes. Deze zijn toen weer operatief verwijdert. Ook op andere plekken was er endometriose aangetroffen, en de boodschap was dan dus ook: op een natuurlijke manier zal het jullie nooit lukken om zwanger te worden. IVF werd geadviseerd, maar daar wilden we eerst nog goed over nadenken. We maakten een afspraak voor controle over drie maanden.

Wij na drie maanden terug, ik kreeg een echo: en het ongelooflijke bleek waar: ik was al bijna 8 weken zwanger! IVF was dus niet meer nodig. Onze zoon is nu twee jaar, nu is er een broertje of zusje op komst! Binnen een half jaar was ik zwanger na het stoppen met de pil. Februari hebben wij als alles goed gaat ons tweede spontane wondertje in onze armen.

Houd moed meid, wie weet! De wonderen zijn de wereld nog niet uit!

4. uptowngirl

Aug 17, 2013
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. Mijn behandelplan is mij nog niet duidelijk. Ik had 16 augustus pas onze 1e afspraak, afgelopen maandag de 2e. Gaat zo snel allemaal.....de kans is groot dat m'n eileider afgeklemd gaat worden. Spontaan zwanger worden zal dan volgens de gyn bijna onmogelijk worden, maar hoe en wat is nog onduidelijk.
    Tijdens het laatste onderzoek afgelopen bleek dat er verschillende endometriosehaarden ztten waaronder een grote op een nog al lastige en risicovolle plek. Direct tegen m'n baarmoeder aan en zoals het er naar uit zag in of door m'n darmen heen. Voor deze plek krijg ik komende woensdag een echo van m'n nieren, aangezien die grote plek vlak of zelfs tegen m'n urineleider aan zit. Daardoor zouden m'n nieren beschadigd kunnen zijn. Mochten deze beschadigd zijn, dan zal deze plek weggehaald moeten worden met alle risico's van dien en anders laten ze hem zitten. De kans op complicaties i.c.m zwanger worden is nogal groot.

Ook heb ik een cyste in één van m'n eierstokken zitten en ziet één eileider er niet goed uit. Tijdens een operatie die zsm wordt ingepland, gaan ze de cyste verwijderen en hopen ze de eileider te kunnen repareren. Mocht dat niet lukken, omdat hij al te beschadigd/ziek is, gaan ze hem afklemmen.

Ik ben onder behandeling in Zwolle,.,,,

5. uptowngirl

Aug 17, 2013
    93
    0
    0
    NULL
    NULL

Wauw! Wat gaaf en gefeliciteerd. Wij hebben nog één cyclus voor de operatie, dus ga heel hard m'n best doen;)

6. ster80

ster80 Fanatiek lid

Nov 17, 2012
    1,104
    0
    0
    noord brabant
    hier op de zwangerschaps pagina, en dan bij mmm clubs en dan het topic:
    endometriose en in de medische mallemolen deel 2

hier zitten een stuk of 15 meiden die allemaal endometriose hebben, de 1 nog aan het begin van de behandelingen , de ander wat verder, en 2 zijn zelfs zwanger

kom gezellig mee kletsen bij ons op het forum
    daar kan je je verhaal kwijt, je kan vragen stellen.
    of gewoon lekker kletsen.
    het doet vaak "goed" om herkenning te krijgen en verhalen van anderen te horen in dezelfde situatie

Share This Page