iemand ideeen?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by claire1988, Dec 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. claire1988

claire1988 Actief lid

Apr 9, 2010
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedenavond dames,

Wij willen graag binnenkort voor een 2e wonder gaan, alleen komen wij een kamer te kort.
    Het is een koophuis verhuizen zit er helaas in deze tijd niet in :(
    Nu had ik bedacht om de kleine bij zijn/haar broertje op de kamer te leggen, als het door slaapt natuurlijk tot die tijd slaapt de kleine lekker bij ons op de kamer.
    hebben jullie misschien ideeen hoe we het beste de kamer in kunnen richten voor een peuter en een baby wie weet wel een meisje.
    bij wie slapen 2 kindjes ook op 1 kamer met een leeftijdsverschil?

Het is btw niet een heel groot kamertje waar ik aan dacht is voor de oudste een hoogslaper in een vorm van een boomhut (of iets anders), boven slapen onder een speelruimte met luiken, heeft hij toch zijn eigen plekje.
    En de jongste in een ledikantje tegen de andere muur aanzetten en dan de muren achter hun bedden een leuk kleurtje geven wat bij hen hoort bijv als het een meisje word de muur roze te maken en voor zoonlief blauw wel dat het mooi in elkaar overloopt.
    iemand nog ideeen? hoor het graag:D

2. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

Jan 8, 2009
    772
    0
    16
    Leuk idee hoor, maar volgens mij heeft een peutertje nog niet echt een eigen plekje nodig. Ze zijn toch het liefst bij jou in de buurt.

Wij hadden hetzelfde probleem, twee niet al te grote slaapkamers boven en een washok van 1.10/2.40. Bij het washok een dakraam laten plaatsen en daar een lief maar piepklein peuterkamertje van gemaakt waar dochterlief dolblij mee is.

Straks gaan de meisjes bij elkaar op de kamer in zo'n hoogslaper die jezelf kunt samenstellen: laag bed, half hoog, hoogslaper (kun je telkens ombouwen).

Maar een baby bij een peutertje op de kamer zag en zie ik nog niet zitten. Wij zijn nu iig even gered en dat gaat jullie ook vast lukken!

3. frommel

frommel Fanatiek lid

Apr 26, 2010
    1,042
    0
    0
    Kan nog geen ervaring delen, maar hier is het de bedoeling dat de baby bij dochterlief op de kamer komt wegens ruimtegebrek. Zij slaapt nu op een kamer van 5,5 m2, en omdat er geen 2 bedjes naast elkaar passen hebben wij een stapelledikant (kdvbedje) aangeschaft, waar dochterlief nu alvast in slaapt . Maar hoe dat straks in de praktijk werkt weten we (voorlopig) dus nog niet. Lees wel ff mee ;)

4. moniponi

moniponi Fanatiek lid

Sep 21, 2012
    3,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoogslaper met ledikantje eronder kan ook he, evt zo'n kdv-ledikantje met "voordeurtje". En dan later een gewoon stapelbed.

Als de ruimte het toelaat kun je een hoogslaper of stapelbed ook gebruiken als scheiding. Mijn zusje en ik sliepen als kind zo, ik bovenin met bovenlangs een eenvoudig planken wandje van mijn bed tot het plafond aan haar kant, en zij sliep onder met een wandje van de grond tot mijn bovenbed aan mijn kant. Als dat te snappen is :D

Share This Page