hoe betrouwbaar is een geslacht echo begin week 14

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by isabella07, May 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. isabella07

May 3, 2015
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kom veel verhalen tegen over foute bepalingen.. hoe betrouwbaar is het in week 14 ?? Want zoals ik net las is eigelijk het geslacht in week 16 klaar t vormen?

2. medinalil

medinalil Bekend lid

Mar 25, 2013
    799
    1
    16
    Ik heb bij mijn 1 e zwangerschap met 13 wk een geslachtsbepaling gedaan, je zag het overduidelijk dat het een jongen was en idd het is een jongen, nu bij mijn 2 e zwangerschap ga ik weer met 13 wk ik ben benieuwd of het nu ook overduidelijk te zien is.

3. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    ik zou zelf pas vanaf 16 weken vertrouwen hebben eerlijk gezegd...

4. VSC

VSC Niet meer actief

Nou ja niet echt betrouwbaar dus. Je kan beter wachten tot minstens de 16e week als je er zeker van wilt zijn

5. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Met 13 weken is het geslacht nog ontwikkeling.
    Beter paar weekjes wachten :)

Zal niet onmogelijk zijn maar 100% vertrouwen zou ik het niet doen.

6. Tinkerbell83

Tinkerbell83 Actief lid

Feb 11, 2015
    135
    0
    16
    Ik ben vandaag geweest met 14w5d ze gaf me 98% zekerheid

7. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een soortgelijk topic geopend met dezelfde vraag maar dan met een termijn van 15+5.

8. Meysje

Meysje Bekend lid

Nov 5, 2012
    531
    318
    63
    Ik heb met 13+1 en 14+1 gekeken, bij de eerste echo twijfelde ze, bij de tweede echo kon je er niet meer omheen, echt een gezonde knul ;)

9. Colinn

Colinn VIP lid

Jul 8, 2014
    5,836
    1,241
    113
    Tussen de 12 en de 14 weken heeft elke baby een uitsteeksel tussen de beentjes. Dit noemen ze de nub. Aan de stand van de nub kan vaak gezien worden wat het geslacht uiteindelijk word. Google maar eens op nub theorie. De baby moet dan wel echt goed liggen. Als ie ook maar iets scheef ligt kun je al een verkeerd beeld krijgen. Bij 14 weken ontwikkeld de nub zich volledig tot het geslacht. Met 14 weken is t dus nog vrij vroeg om het 100% zeker te weten.
    Het ligt ook aan t apparatuur wat de echopedist gebruik. De 1 kan t wat vroeger zien dan de ander. Wij hebben bij 12+5 duidelijk de nub gezien. As maandag met precies 16 weken de officiële geslachtsbepaling. Ik ben benieuwd of het klopt!:D

10. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Met 13.4 weken geslachtsbepaling gedaan en overduidelijk een jongetje en dat issie nog steeds..heeft puur te maken hoe het ligt :) vanaf 12 weken ontwikkeld het geslacht en tot 12 weken is er de NUB

11. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    #11 Lieke86, May 9, 2015
    Last edited: May 9, 2015
    NUB is tot 12 weken zichtbaar daarna ontwikkelt zich het geslacht. .Google maar ;) tot 12 weken ontwikkeld elk embryo zich hetzelfde..vanaf 12 weken is de nub zichtbaar dmv uitstekseltje tussen de beentjes maar ook het geslacht ontwikkeld zich..met 12 weken zie je nub en daarna het geslacht ;) ik met 13.4 weken duidelijk een geslachtsbepaling van onder aanzicht :)

12. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

De meeste echocentra bieden pas aan vanaf 16 weken. Wij zijn zelf bij 18 weken gegaan. Vond ik wat veiliger. En die twee weken ach. Het maakte me toch niet echt uit wat we kregen!

13. BlijEi

BlijEi Bekend lid

Sep 27, 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Tja, ik vind het zonde van het geld om het uit te geven aan een gok (want dat is het uiteindelijk) over het geslacht. Is het nou zo moeilijk om even tot na de 16 weken te wachten? ;) Ik snap de nieuwsgierigheid wel, maar ik lees hier zo vaak topics van zwangere dames die tóch niet helemaal overtuigd zijn na een vroege echo. Lijkt me dat je het geld wel beter kunt besteden dan ;)

14. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

Sep 11, 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Nou ik heb hem met 14+3 gedaan en het was enorm duidelijk! Ik denk alleen dat je heel goed moet opletten welk bureau je gaat. want de kwaliteit verschild enorm. Betaal er beter maar wat meer voor dat je weet dat het goed zit en hun mooi beeld hebben. Dan dat je naar een pauper echo bureautje gaat en je met wazige echo's vol vragen er vandaan komt. Ik vond het echt super duidelijk bij mijn echo's!
    Zie resultaat hieronder!
    Kregen zelfs de baby eventjes in 3d te zien! incl 2 foto's! Heb 50 euro betaald voor de 2d geslachtsbepaling echo's kregen stuk of 20 echo foto's mee. Echo bureau was in Amsterdam ( ite boerema ). Maar dokter Papa op ijburg is ook erg kundig!

Attached Files:

15. isabella07

May 3, 2015
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaa jouw beelden zijn echt helder die van mij maar onduidelijk al heb ik.een foto met witte puntjes wat schaamlippen mier voorstellen is egt niet duidelijk

16. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Super mooie foto's. Die in 3D is prachtig
    Enne... Gefeliciteerd!

17. Hoipiepeloi

May 9, 2015
    7
    0
    0
    NULL
    Hellevoetsluis
    Hoi meiden. Wij hebben ook een vroege echo gehad (15 weekjes) het duurde 45 min voor dat de vrouw iets vond maar ik zie er niks in. Ze twijfelde zelf ook nog. Weten jullie het?

Attached Files:

Share This Page