Bij mijn eerste 2 kindjes heb ik het niet gedaan, ivm de leeftijd en geringe kans. Bij mijn derde heb ik het gedaan omdat ik al 2 gezonde kinderen had en daar geen ridico mee wilde nemen, en nu ben ik 38, en dus vanwege mijn leeftijd. De meeste vrouwen doen het niet, dus zo vreemd is het niet. Het zou inderdaad wel een goed alternatief zijn om alleen een echo te doen. Eventueel bij de termijnecho. En dan specifiek van te voren vragen of het iemand is die de nekplooi kan meten. Dit kan namelijk niet iedereen. Mocht je een verdikte nekplooi hebben dan kan je alsnog een combitest doen. Is de nekplooi goed dan ga je vooral genieten.
Nipt is zeker wel betrouwbaar! Alleen in de situatie die jij schetst (dik dun etc) is er een kans dat de test niet lukt. Dat er niet genoeg DNA van de baby wordt gevonden om de test te doen. In dat geval moet je een week of wat later opnieuw laten prikken. Maar de kans op vals pos of vals neg is niet anders
Hier wil de een wel en de ander twijfelt..helaas is het niet meer nodig. Let wel op dat de combinatietest niet vergoed wordt door de verzekering, dus dat je het 170 euro ongeveer gaat kosten.. Idien bij hoog risico wordt verder onderzoek dus de nipt wel vergoed door de verzekering
He bah, veel sterkte! Niet helemaal: het ligt aan je verzekering. Ik ben aanvullend verzekerd en kreeg hem volledig vergoed. Vanuit de basis verzekering inderdaad niet.
Wij gaan hem niet laten doen, gewoon na alle informatie gelezen te hebben de keus gemaakt. Kan het verder niet uitleggen, ook een gevoel erbij. Succes.