Wanneer voor het eerst beweging emn hoe voeld dit?

Discussion in 'Zwangerschap' started by imke, Dec 31, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. imke

imke Actief lid

Sep 26, 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    Ik ben nu bijna 20 weken zwanger van mijn eerste kindje. Heb het idee het soms al te voelen. Lijkt op kleine plopjes/schopjes in mijn buik en ik voel het vooral als ik stil op mijn rus lig.

Wanneer voelde jullie het voor de eerste keer en wat voelde jullie toen?Voelde jullie het elke dag het zelfde of ook anders (minder hard ed).

Groetjes!

2. melle

melle Bekend lid

May 31, 2006
    921
    1
    0
    Het voelde bij mij in het begin als een soort zenuwtrekjes in mn buik. Ik voelde het ongeveer vanaf 18 weken en mn ventje voelde 't ook al snel daarna, volgens mij bij 21 weken al.
    En inderdaad de ene keer voel je het beter dan de andere keer.

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Nou ik kreeg de eerste trap bij 18 weken en 3 dagen, kon gewoon niet missen dat het de kleine was, sinds die dag voel ik haar echt elke dag.

4. Bianca

Bianca Fanatiek lid

Jun 5, 2005
    1,252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    bij mij was het ook eerst precies een zenuwtrekje ronde de 19de week, van dan af werd het alke dag een beetje heviger. Nu voel ik hem heel veel en heel goed. Mijn man voelt hem een 2-tal weken nu, maar deze week voor de eerste keer echt duidelijk!

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Mijn man voelde het bij mij ongeveer 4 dagen nadat ik het zelf voor het eerst gevoeld had. en een week later kon je mijn buik al echt zien bewegen.

6. amilah

amilah Fanatiek lid

Nov 28, 2006
    1,014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Ik voel nog niks.. :( Ik hoop dat het snel komt.
    Ik heb een paar keer het idee gehad dat ik wel wat voelde maar dan is het heeeel licht geweest..

7. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    vanaf bijna 18 weken voelde ik m en mn man voelde m met 19/20 weken.

8. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ik voelde het al heel vroeg ik was er al met 15 weken bij....
    het voelde bij mij aan als een streling binnen in mijn buik, of net als je darmen wel eens doen zo plop gevoel, maar dan anders hahah ( stom he dat het zo moeilijk te verwoorden is, tis ook een gevoel)

maar ik wist gewoon dat het de kleine was, moederinstinct ;) en ja nu voel ik het behoorlijk vaak en idd vooral als ik op bed lig en net wil gaan slapen... :(

9. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    1,807
    0
    36
    Haarlem
    Vanaf 18 weken en vanaf toen ook elke dag.

10. jet75

jet75 Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    1,015
    0
    0
    zelfstandige
    Dit is mijn derde kindje en ik moet zeggen dat ik ons kindje dit keer wel heel erg vroeg al voel bewegen namelijk met 13 weken.
    Als ik op mijn bed ga liggen en ik streel met mijn hand over mijn buik reageert onze kleine uk al.
    Bij de andere twee voelde ik het pas veel later en toen was het meer als plopjes borrelend gevoel. Nu voel ik de beeb al echt duwen net alsof er iets tegen je darmen aan drukt .
    Ik vind het heel bijzonder moet ik zeggen en had het ook niet verwacht zo snel al te kunnen voelen maar het is echt zo.

xxx jet

11. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    Ik voelde het voor het eerst na met precies 17 weken op eerste kerstdag. Ik voelde een soort geborrel en toen ik gister in bed lag schrok ik gewoon van een soort gekriebel in de buik. ik had sinds kerst niks meer gevoeld tot gister hihi en nu voel ik de hele dag al gekriebel.
    Heel raar maar leuk :D

12. Noebie

Noebie Actief lid

Feb 21, 2006
    305
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Bonaire N.A
    Ik voelde mijn kleintje voor het eerst met 15 weken, mijn man met 20 weken.

Ik vond dat best wel vroeg, had pas verwacht dat ik het rond de 22/23 zou voelen maar nu ik wat verder in mijn zwangerschap ben begrijpen we het pas. Dit kind is zo beweegelijk dat zelfs de vk die al 30 jaar in het vak zit vreemd staat te kijken bij het beluisteren van haar hartslag (die ze trouwens nooit kan opnemen, de laatste keer gaf de beeb zo'n harde trap tegen de doppler dat die uit haar hand vloog! Mijn vk is best wel een strenge vrouw die nooit lacht maar die dag kwam ze niet meer bij :D )

Bij mij voelde het eerst aan als Jello. Echt van die glibberige bewegingen tegen de binnenkant van mijn buik aan.

13. kimberly83

kimberly83 Actief lid

Sep 24, 2006
    120
    0
    0
    heerlen
    rond 18de week en mijn mannetje voelde de baby de 19de week

14. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik voelde hem al vroeg voor het eerst, in de 13e week. Het voelde eigenlijk als een raar kriebeltje, wat ik nog nooit eerder had gevoeld. In de weken daarna heb ik dat kriebeltje wel vaker gevoeld, maar in de 17e week wist ik het zeker toen het kriebeltje overging in plopjes.
    De plopjes worden steeds sterker, en af en toe zijn het echte schopjes nu. Ik voel hem vooral als ik savonds in bed lig, of als ik smorgens wakker word. Een tijdje terug voelde ik hem ook wel eens een dag niet, maar nu voel ik hem toch wel elke dag.
    Ik heb hem in de 20e week voor het eerst van buitenaf gevoeld, toen schopte hij recht tegen mijn hand aan. Helaas heeft mijn vriend het nog steeds niet gevoeld, telkens als hij zijn hand op mijn buik legt is en blijft het stil :D

15. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Ik voelde mijn baby met een week of 16 al, rare plopjes. Vanaf een week of 19 zijn het echt schopjes.

16. Mima

Mima Actief lid

Oct 10, 2006
    227
    0
    0
    ik voelde ze voor het eerst met 16 weken, daarna af en toe plopjes en borreltjes, heel fijn...

mijn man kan ze helaas nog niet voelen, maar hij kan niet wachten...

17. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

Dec 11, 2006
    1,683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ik voelde het bij deze kleine pruts al van in de 12de week en nu kan je het al goed zien. Grappig als er plots zo'n klein bultje verschijnt en nog sneller dan de bliksem weer verdwijnt.
    In het begin voelde het bij mij aan als darmgerommel, daarna meer als zenuwtrekjes, maar nu voelt het echt al aan als schopjes.
    Geniet ik enorm van!

18. Ayvida

Ayvida Actief lid

Nov 28, 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Hier idem dito, ook derde kind en ik voel hem/haar ook sinds een paar dagen. Bij mijn oudste voelde ik het rond de 19e week en bij mijn tweede in de 15e week.

19. Hester

Hester Niet meer actief

Ik voel de baby sinds een weekje ook! Zo geweldig :D

Share This Page