1e echo en 1 week terug gezet

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door nina22, 2 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nina22

nina22 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    friesland
    de titel zeg het al, vandaag voor 1e echo geweest en ik dacht via mijn eigen berekening 9+5 te zijn.

nu zei de echo 8+6 kan geen kwaad toch??

het hartje klopte prima en heb het zelf zien bewegen zo lief!

er was geen medische reden om een 12 weken echo te doen maar het mocht wel ze de verloskundige!

2. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Nee hoor er is niks mis!
    Ben zelf ook 1 week terug gezet en nu loop ik 1 week voor zo zie je maar weer.

3. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Had ik ook. Tis zo mini wat ze moeten meten. Volgens mij zitten ze er zo naast ;)
    Gewoon met 12 weken weer een laten meten. Misschien is het termijn dan nog anders.

Het kan dus zijn dat je innesteling later plaatsvond.

4. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd :)

Mijn eerste echo dacht ik +/- 7 weken te zijn. Uiteindelijk was er nog niets te zien. Pas een week later werd ik op 5 weken gezet. Toen we 4 weken later nog een keer kwamen weer een paar dagen vooruit gezet en bij de 12 weken echo ook weer vooruit gezet. ;)

5. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Gebeurt heel vaak, bij mijn eerste zwangerschap hebben ze me 10 dagen terug gezet terwijl dat volgens mij echt niet kon . Dochter lief kwam ook een dag voor de door mij uitgerekende datum. Had ik misschien zelf toch gelijk.
    Nu ook weer een week terug gezet, ik ben benieuwd wie er deze keer gelijk krijgt hihi

6. nina22

nina22 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    friesland
    bedankt iedereen voor de reacties! achja ik ben allang blij dat het beweegt en klop natuurlijk! maar nu moet ik nóg een extra week geheim houden haha, naja het merendeel weet het al maar wil het zo graag laten zien haha

7. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Was bij mijn eerste zoontje ook zo, komt dan ook nog zo precies met meten.

8. Hallobaby

Hallobaby Actief lid

1 mrt 2014
    228
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werd bij de echo van ongeveer 8 weken 4 dagen terug gezet. Ik kreeg nog wel een termijnecho 3 weken later en toen werd ik 10 vooruit gezet. De termijnecho tussen de 10 en 12 weken schijnt toch nauwkeuriger te zijn. Afgelopen week had ik ook een echo en de datum van de termijnecho klopt nog steeds. Dus ik zou toch nog voor de termijnecho gaan (ook al is het alleen maar fijn om die kleine weer te zien).

9. nina22

nina22 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    friesland
    ja daarom ik mag met 12 weken nog een keer terug komen:D

10. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Ik werd bij de echo van 9.3 terug gezet naar 9 en daarna bij 11.3 naar 12.2 gezet... Nu meten ze het niet meer. Zegt allemaal niets

11. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Tegen mij zei de echoscopiste ook dat tussen 10-12wkn de termijn echo is omdat er voor het heel verschillend is per kindje. Bij mij durfde ze het met 9w5d omdat ze op exact dezelfde datum uitkwam als bij 7w5d. Ook klopt dat redelijk met wat ik zelf dacht. Ik dacht 1 dag later... Krijg nu alsnog met 12w4d echo vanwege nekplooi. Kan ik toch nog even kijken of het goedgaat:)
    Ik zou dus inderdaad lekker die 12w nog laten doen:)

12. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Bij mijn vorige zwangerschap wilde ze mij ook een week terug zetten maar dat kon niet want ik wist precies wanneer mijn eisprong was. Toen ging ze nog een keer meten en kwam ze 2 dagen korter uit. Kon nog niet maar oke. Dit was bij 8 weken en uiteindelijk ben ik met 12 weken alsnog op de datum gezet wat ik zelf dacht ;)

13. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    zou willen dat ze me bij mijn zoon de zeven dagen die hij "achter" liep terug hadden gezet... want nu moest ik van ze met 42 weken worden ingeleid.... gevolg ks.... zal met niet weer gebeuren ;)

14. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Anders had je inderdaad nog een week mogen wachten al ben ik er zelf niet zo'n voorstander van om tot 42 weken door te lopen.

15. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik ben in 2 termijn echo's totaal 13 dagen terug gezet. Dus dat kan geen kwaad. Ze gaan in 1e instantie uit van je laatste menstruatie en van je cyclus maar als die niet duidelijk is dan kan het zijn dat er iets anders uit komt. Ze bekijken puur de afmeting van je kindje en die bepaald de duur van je zwangerschap.
    Let wel, ze hoeven maar een halve millimeter verkeerd gemeten te hebben en je bent zomaar paar dagen korter of langer zwanger. Het gaat echt om millimeter werk en als het kindje dan net niet helemaal ok ligt kan de uitslag per dag verschillen.

16. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    @joyofliving ik snap je standpunt hoor. maar mn hele zwangerschap heb ik ook te horen gekregen dat mn zoon te klein was en ze wilde niet horen dat hij al vanaf het begin "achter" liep. bij de nabespreking bij de gyn gevraagd of hij een verklaring kon geven waarom het inleiden niet was gelukt. toen zei hij dat het allemaal waarschijnlijk nog niet rijp genoeg was.... deze zwangerschap moeten ze wel uitgaan van de beeb aangezien ik geen duidelijke ongi heb gehad hihih.

@ts je mag gewoon extra lang genieten van je zwangerschap en misschien komt je beeb nu wel een weekje te vroeg ;)

17. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Hier ook eerst een paar dagen teruggezet vanaf mijn zelf berekende datum en uiteindelijk bij de tweede echo weer een paar dagen vooruit gezet vanaf mijn uitgerekende datum. Ik zou me dus niet druk maken! Gelukkig heb je wel veel moois kunnen zien op de echo! Fijne zwangerschap!

Deel Deze Pagina