Een vriendin van mijn dochter is besmet met het coronavirus. Ze zit dus in quarantaine. Mijn dochter wil haar graag een quarantaine pakketje brengen zodat het leed iets minder wordt. Het meisje is (nog) niet heel ziek, wel verkouden en vermoeid. Wat is leuk om te geven? Verder dan een tijdschrift kom ik niet. Er is nu zo weinig te koop. Qua snoepen is het lastig. Ze mag niks van tarweproducten hebben ivm een allergie. Wie weet er iets leuks?
Pure chocolade? Verder is het sowieso lastig of een leuke plant/ bloempje waar ze naar kan kijken op haar kamer? Kerstboompje met lampjes?
Er is genoeg tarwevrij snoep of inderdaad chocola (al zou ik melk doen voor de gemiddelde puber). Misschien lekkere douchegel of iets voor in bad?
Rituals is hier altijd een hit maar nu ook lastig. Huissokken, leuk tijdschrift, nagellak, bruisbal in bad en anders een fijne schuimmouse, gezichtsmasker. Mascara. Dagcreme. Mijn 15 jarige zou er blij van worden. Super leuk idee ook
Ik heb dit ook voor mijn nichtje gedaan die corona had (en ook voor haar broer, zus en moeder). Er zaten diverse tijdschriften in, wat puzzelboekjes, dropjes, chips, chocolaatjes (twee soorten), voor iedereen een bus douchefoam, een klein plantje en een geurkaars. En ik had nog een folie ballon in de vorm van een regenboog aan de doos vastgemaakt om het wat leuker te presenteren. Die heeft mijn nichtje op haar kamer gehangen. En nu kan je natuurlijk ook wat kerstartikelen er aan toe voegen (chocolade, lichtjes, kerstdecoratie, etc)
Wat lief, ik zou gaan voor verzorgingsproducten, tijdschriften en wat lekkers. Puzzel boekjes zijn ook altijd leuk!
tijdschrift/puzzelboekje fleeceplaid (bij kruidvat bijv) zakjes voor warme chocomel of doosje thee gezichtsmasker doos tissues met leuke print douche of bad spul met eculyptus
Een pakket om te bakken! Appeltaartmix, boter, suiker, rozijnen, slagroom, chocolade, etc. Of een pakket met thee en chocola. Pannenkoekpakket Uitgebreid bad pakket met zeep, douchegel, spons. Verspakket van AH: bijvoorbeeld lasagne of een soep.
Dat is wel een super leuk idee! Alleen wel afhankelijk van hoe de ziekte zich voelt. Mijn nichtje was heel moe en ook misselijk. Dus die een taart gaan bakken was haar niet gelukt, denk ik. Het eten uit mijn pakket ging dus ook naar de gezinsleden die niet ziek waren maar wel in quarantaine zaten.
Nee klopt helemaal maar weet je wat het was? Ik had bedacht dat ik mijn interieurverzorgster een pakket wilde geven. Maar ze is Turks (eet bepaalde dingen niet) én er is een Lockdown dus ik moest alles bij de supermarkt bij elkaar scharrelen. Toen bedacht ik bovenstaande pakketten voor haar, plus ik zei nog tegen C dat onze supermarkten echt heel veel verkochten. Ook dingen die je normaal bij Action koopt en zo. Dan nu maar even ander merk: Lidl heeft hele goede producten!
Bedankt voor alle tips! Iets eetbaars vond ik lastig. Er is door haar allergie veel niet mogelijk. Daarom durf ik ook geen gezichtsmaskers aan. Dus maar op safe gespeeld en een paar tijdschriften, een puzzelboek en een zak chips gekocht. Daarvan weet ik zeker dat ze het mag, want dat koop ik altijd voor haar als ze naar hier komt.