Durf out of the box te denken. Dat zeg jij? Dit stuk staat me toch een partij vol met onaardige dingen. Misschien moet jij zelf eens “ out of the box “ te denken.
Omdat het voor jou een eigen keuze is. Maar voor heel veel vrouwen niet. Het zijn voor die vrouwen dus ongewilde consequenties van deze situatie. Het feit dat het bizarre epistel in je volgende post geen enkele like krijgt geeft denk ik aan dat maar weinig vrouwen hier jouw gedachtegoed op dit punt delen.
Alles met een deadline voor dit jaar had ik gelukkig vorige week al af. Nu werk ik overdag niet, behalve op vrijdag omdat mijn man dan vrij heeft. Ik sta ‘s ochtends meestal vroeg op, als de kinderen dan nog niet wakker zijn werk ik dan even. In de avonden werk ik ook wat uren. Ik had al 2 weken kerstvakantie opgenomen, dan werk ik op dezelfde manier verder om mijn uren toch te maken. Tijdens de eerste periode dat de kinderen thuis waren had ik het mega druk met werk. Mijn man heeft toen echt alles gedaan. Nu wil ik vooral ook genieten van de meiden en er voor ze zijn.
Hier hebben de scholen de afgelopen 3 dagen gebruikt om een opstart te maken met het online werk. De ene school had het echt heel goed al op de rit, maar door deze 3 dagen weten de kinderen nu ook wat er van ze verwacht wordt en zijn eventuele problemen die nu aan het licht komen al getackeld. 4 januari kunnen ze dus ook echt van start. Voor de kinderen heel fijn. Persoonlijk ben ik daar ook heel blij mee, in januari is het altijd erg druk op het werk, dus ik heb de afgelopen 3 dagen meer tijd gehad om bij de thuis opstart te helpen. En nog een opmerking voor @Venelientje heb je er wel eens bij stil gestaan dat er ook mensen zijn die gewoon niet zoveel verdienen en allebei wel moeten werken om nog een beetje fatsoenlijk rond te komen? En nee, die wonen dan niet eens in een mooi groot huis zoals jezelf, maar die zijn blij als de hypotheek van de tussenwoning betaald kan worden. Sorry dat ik het zeg, maar je klinkt echt als een "spoiled housewife"