Wat vinden jullie van de naam Tum, voor n jongen? In Limburg is hij best bekend, maar als ik hem Google kom ik weinig tegen.
Klinkt erg onaf voor mij. Als een afkorting van het een of ander. Maar ik hou sowieso niet van namen met maar 1 lettergreep.
moet dan denken aan de tumtummetjes en zie dan gelijk een jongetje a la diktrom voor me. het voelt idd ook wat onaf.
Apart. Een beetje zoals Teun... Het is niet mijn smaak, maar ik heb er verder geen associaties bij. Ik zou zeggen; waarom niet? Ik leg met niets een link verder.
Ik heb er ook nog nooit van gehoord, dus heb er nog niet echt een gevoel bij. Het zou niet mijn naam zijn, maar ik vind hem ook niet lelijk ofzo.
Nog nooit van gehoord... Moet ook gelijk denken aan die snoepjes tumtummetjes ofzo. Ik vind Teun dan leuker of gewoon Tom.
Ik denk ook gelijk aan Tumtum snoepjes. En het KDV waar ik vroeger op zat heette tumtummetje. Dus ik vind het een beetje "gek" klinken.
Bijzonder toch eigenlijk dat associaties die je hebt maken of je iets/een naam mooi vindt. Zoals de tumtum-snoepjes. Ik had vroeger n buurman die zo heette en mijn vriend n meester op de basisschool. En n boek in het dialect over Tum dat mijn opa vroeger voorlas.. Voor mij fijne associaties dus. Ach, we fantaseren lekker verder
Doet me denken aan tumtummetjes (Tumtum - Wikipedia) en aan Tumblr. En aan Tim of Tom Er waren in 2010 maar 23 jongens/mannen die zo heetten (NVB : voornaam Tum). Ik vind het een gekke naam en niet zo mooi (of in elk geval heeeel erg wennen). Ook wat maf/'anders' en kort, maar leuker vind ik: Bem, Bence, Birk, Bor, Brem, Daaf, Daas, Das, Den, Dem, Dev, Diem, Dim, Fenn, Foss, Froy, Jelt, Jent, Jor, Jur, Kai / Kaj, Kay / Kee, Laus, Laut, Len / Lenn, Lev, Lex, Louk / Loek, Luut, Lux, Mauk, Nan, Nas, Niel, Pol, Quin, Quint, Raf, Raj / Rai, Rex, Ries, Rink / Rinck, Riv, Roef, Roek, Sen / Senn / Zen / Zenn, Seb / Sepp, Sil / Sill, Skip, Sky, Sol, Staas, Stach, Stan, Sten, Stas, Troy, Tup, Tuur, War, Zef / Zev
Ik heb er nog nooit van gehoord en woon toch al m'n hele leven in Limburg... Vind het ook geen mooie naam trouwens.
Ik heb hem toevallig pas voorbij zien komen op fb aangezien iemand die ik ken ook haar zoon zo genoemd heeft ( wonen ook in Limburg) maar mijn persoonlijke mening is dat ik het echt geen mooie naam vind! Woon zelf in de buurt van Rotterdam en werk met peutertjes en tegen de meisje zeg ik altijd maak je wel je tumtum (vagina) goed schoon als ze zindelijk zijn. Dus ik vind t geen leuke naam sorry
Ik moet ook gelijk aan Tumtummetjes denken, maar zie dat niet als iets slechts. Lekkere snoepjes om je kindje mee te associëren. Het is even wennen maar ik vind het zeker een leuke naam en je hebt er tenminste niet straks 8 van in de klas zitten.
uhh misschien goed om te weten dat er mensen zijn die het vrouwelijk geslachtsdeel een "tum" noemen..