Kun je het geslacht van de je baby beïnvloeden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lil85, 21 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lil85

lil85 Actief lid

24 sep 2009
    115
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb gehoord van iemand dat je met een dieet of een bepaalde timingsmethode bij het vrijen het geslacht van je baby kan beïnvloeden.

Wie heeft dit wel eens gedaan en juist hierdoor een jongen of een meisje gekregen? Ik hoop natuurlijk zowieso zwanger te raken, maar het is te proberen toch?

Iemand tips?

Gr Lil 85

2. Alyne

Alyne Actief lid

4 apr 2012
    122
    1
    0
    NULL
    NULL
    Niet echt. 't Enige wat verschil kan maken is, stel je wilt een meisje. Dan seks je dus een paar dagen voor eisprong en daarna niet meer. Vrijwillig spermpjes overleven bij jou binnen in langer dan de mannelijke. Seks je precies tijdens de eisprong(en liggen er geen oude zwemmers op de loer tot t eitje springt) dan heb je meer kans op een jongen.

Maar echt geslacht bepalen kan dus niet. Want je hebt zo grote kans dat je eitje niet eens bevrucht wordt. En wie weet halen de spermpjes het niet op tijd. Of wie weet springt je eitje wel net wat vroeger of later.

En verdee moet je gewoon blij zijn als je sowieso zwanger wordt want t is helemaal niet van zelfsprekend zwanger te worden, laat staan dat je het voor t kiezen hebt wat voor geslacht.

3. nikespits

nikespits Actief lid

2 jun 2012
    178
    0
    0
    Dordrecht
    Het lijkt erop dat je het geslacht inderdaad (iets) kunt beïnvloeden, maar dat schijnt voornamelijk aan een speciaal dieet te liggen.
    Hoeveel invloed het heeft weet ik niet, want wij verwachten een jongen en een meisje, dus... :)

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Wij hebben echt op de dag of iig zeer kort daarvoor van m'n eisprong gevreeën en verwachten een jongen! Ze zeggen dat "jongenszaadjes" sneller zwemmen en t minder lang overleven.. Wij hadden een snelle Jelle denk haha

5. lil85

lil85 Actief lid

24 sep 2009
    115
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik hoop idd gewoon zwanger te worden. Heb er bij mijn eerste ook lang op moeten wachten, dus weet dat het niet vanzelfsprekend is.

Maar van idd dat dieet voor een meisje of juist een jongen heb ik gehoord. Zou dat echt werken?

Wij hebben bij de eerste ovulatietesten gebruikt op aanraden van het ziekenhuis. Hebben het exact op het goede moment gedaan en ja hoor een jongen! Dus het klopt wel dat je meer kans hebt op een jongen als je het op exact het goede moment doet.

Maar wachten wanneer ik zwanger ben. Eerst mijn cyclus maar wat regelmatiger krijgen. Heb toen ik zwanger wilde worden etos zwanger worden gebruikt en teunisbloemolie van de kruidvat. Dat werkte echt super! Dus voor alle meiden met een onregelmatige cyclus de moeite waard om te proberen.

Succes dames!

Gr Lil85

6. adi

adi Niet meer actief

Die hoefden natuurlijk niet op dezelfde moment bevrucht te zijn he :p

TS, die middeltjes van de drogist helpen echt niet bij vruchtbaarheid.. was het maar waar...

7. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Het schijnt inderdaad dat je het een heeeeel klein ietsje kunt beinvloeden.
    Een dieet dat rijk is aan calcium en magnesium en arm aan natruim(zout) zou je ei ontvankelijker kunnen maken voor vrouwelijke spermacellen.
    Een dieet dat rijk is aan kalium, natrium (en ik dacht ook zink) zou je ei beter toegankelijk maken voor mannelijke cellen.
    Ook schijnt cranberry te helpen het millieu van je vagina zuurder te maken, daar kunnen de mannelijke cellen minder goed tegen.... maar daarmee maak je jezelf dus ook wel minder vruchtbaar!

Maar het lijkt me toch een heel klein kansje met veel kans dat het niet werkt dus. Teleurstelling ligt dus op de loer.
    Voorkeur voor geslacht komt vaak voort uit een niet reeel verwachtingspatroon. Dus vraag jezelf goed af of je werkelijk het geslacht wilt beinvloeden en waarom.

8. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    tja de kans is 50/50 en met zoveel zaadcellen die naar het ei toezwemmen.... denk niet dat je daar kan beinvloeden welke het ei nu wel bevrucht en welke niet :) al zijn er veel theorieën. het blijkt gewoon gokken denk ik :)

9. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik durfte er echtniet op die manier mee bezig te zijn hoor, stel je voor dat je dan een ander geslacht krijgt dan waar je op hoopte.
    Ik heb er altijd graag 2 van hetzelfde geslacht gewilt en dit is wel uitgekomen, maar ik ben er nooit bewust mee bezig geweest ofzo voor ik zwanger raakte.

Ik weet wel dat sommige mannen meer vrouwelijke of mannelijke spermacellen hebben. En ook hangt het van je vaginale flora af voor welke van de twee het het gunstigst is.

Het is geen 50/50 kwestie.
    Het is alleen een 50/50 kwestie als je over een jongetje of meisje praat.
    Maar als het erop aankomt heeft een bepaald geslacht na een potje klussen echt meer kans dan de ander en zijn er ook soms meer mannelijke of vrouwelijke spermacellen aanwezig. Maar denk dat het nog wel even duurt tot we erachter komen hoe dat precies zit.

10. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Laatst op TLC keek ik naar " mother of 8 " (of zoiets????) De moeder had 8 jongens en wilde graag een meisje, gezien haar leeftijd lukte het niet meer om zwanger te raken....
    Nog een gezin met 3 jongens, de moeder volgde een bepaald dieet en had op een bepaalde moment sex en raakte wel zwanger...
    Met de 20 weken echo bleek ze weer een jongen te verwachten.

11. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Er schijnen inderdaad wel bepaalde verbanden te zijn tussen bijv. het werk dat de man doet en het geslacht van zijn kinderen, maar tenzij jouw partner alleen zaadcellen heeft van een bepaalde soort, of tenzij er in het ziekenhuis gefilterd wordt (doen ze soms bij erfelijke problemen die enkel aan meisjes of jongens worden doorgegeven of waarbij enkel meisjes of jongens ziek worden o.i.d.), denk ik dat je nooit 100% zeker kunt zijn welk geslacht jouw kindje zal hebben (m.a.w. ik geloof niet in tijdstip/dieet/... gedoe). Ik vind dan ook dat als je gaat voor een kindje, dat beiden welkom moeten zijn (heb ooit op TV een film gezien waarbij uiteindelijk de draagmoeder de kinderen hield, omdat de wensouders graag een kind wilden, een tweeling kregen en maar 1 van beiden aannamen en het andere ter adoptie aanboden, dat zou ik verschrikkelijk vinden dat zoiets gebeurd, je houdt 1 kind en het andere dump je omdat het niet het juiste geslacht heeft).

12. nikespits

nikespits Actief lid

2 jun 2012
    178
    0
    0
    Dordrecht
    Hoeft niet, maar qua groei zaten ze zo dicht bij elkaar in het begin (met 9w3d), dat ik ervan uit ga dat ze uit dezelfde poging zijn gekomen.

Deel Deze Pagina