Hoi dames nog niet zwanger maar we zijn alvast namen aan het zoeken wat vinden jullie van de naam Danel? Denk je dan gelijk aan daniel? Wat vinden jullie leuker?
Ik zou dan voor Daniel gaan... Bij Danel denk ik aan iemand waarvan de naam niet goed wordt uitgesproken, dat het Darnel eof Daniel moet zijn. Waar ik Danel wel voor vind kunnen is een mixkindje, licht getint met krulletjes zegmaar, dan is het wel schattig en past het beter! Zal jullie kindje dat worden?!
Nee, ik vind Danel te geknutseld klinken. Inderdaad alsof je een originele versie van Daniël wilde. Daniël vind ik dan mooier.
Ik vind beide namen niet mooi maar als ik zou moeten kiezen dan Danel... Want Daniël vind ik helemaal niks.
Ik denk dat ik daniel ook net wat leuker vindt, met danel lijkt het inderdaad alsof je een letter vergeet
Ik vind Danel wel een heel andere naam dan Danièl... Op papier niet, maar uitgesproken wel. Ik weet nog niet goed wat ik er van vind...denk wel leuk, want apart, maar niet raar oid... Aan de andere kant lijkt het op papier wel erg op een schrijffout tov Daniël...
Bij Danel moet ik gelijk denken aan Darnell en niet aan Daniël. Ik vind Daniël leuker, maar wel op z'n Engels uitgesproken.
Zou ik echt niet doen voor een oerhollands kindje, vind ik echt niet passen. Danel (klemtoon op NEL) vind ik meer iets voor een Spaans kind. Dan zou ik eerder voor Daan of Daniel gaan.
Danel zou voor mij ook een meisjesnaam kunnen zijn, als je de klemtoon op nel leg (net zoiets als Danique maar dan anders Ik kies dan ook voor Daniel, vind de klank persoonlijk ook veel mooier.