Opvolgmelk of pap?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Ladydi85, Nov 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Hallo Eveline,

Mijn zoontje is ruim 9 maanden en heeft naar mijn idee te weinig aan alleen opvolgmelk. Hij kreeg tot nu toe 's ochtends 180*6, tussendoor 100 gr fruit, na een boterham 120*4, 's middags 200 gram groente en 100 gram yoghurt en 's avonds een avondpapje van 200 ml.

Maar hij sliep niet zo lekker en sinds twee dagen geef ik 's ochtends een ochtendpapje, tussendoor 100 gr fruit en een beetje diksap, na een boterham tussen de middag 65 ml water met 23 gram granenpap (dus een halve voeding, meer krijgt hij niet op), dan tussendoor 200 gram groente en 100 gram yoghurt en 's avonds nog steeds een avondpapje van 200 ml.

Ik vraag me alleen af of hij zo nog wel voldoende opvolgmelk binnenkrijgt (al lees ik op de verpakkingen dat dat er ook wel in zit).

Alvast heel erg bedankt voor je antwoord!

Groetjes, Diana

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo Diana,

Je kindje heeft in ieder geval nog tot 12 maanden 500 ml opvolgmelk per dag nodig.

Groetjes eveline

3. Ladydi85

Dankjewel Eveline voor je antwoord. Maar hoe weet ik hoeveel pap dat dan is? 130 ml water met 50 gram pap is 180 gram bij elkaar, maar staat gelijk aan één fles opvolgmelk. Die is meestal 200 gram. Daar zit dan alweer verschil in. Ik kom volgens mij op 180+120+200 = 500 gram uit, dus ik denk dat hij wel voldoende krijgt.

Maar mag hij dus alles in papvariant hebben in plaats van melkvariant?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Het beste kun je het aantal papvoedingen beperken tot maximaal 2 per dag.

Groeten eveline

5. Ladydi85

Okee, dankjewel!

Share This Page