Combinatie werk/4 kids

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door VMiss, 16 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VMiss

VMiss Bekend lid

24 nov 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi
    Ik begin weldra terug te werken na de komst van 4e spruit.
    Ik weet dat het niet vanzelfsprekend is om te werken met 4 kids maar doe mijn werk graag. Alleen hoe combineren jullie dit? Bij 3 was hrt al een heel geregel en hectisch s ochtends en s avonds toch hoor ik graag tips en ervaringen...
    Hoe doen jullie dit?

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben een inwonende aupair!

3. VMiss

VMiss Bekend lid

24 nov 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb ik niet en wil ik liever ook niet. Wil zelf voor mn kids zorgen. Vandaar mijn vraag hoe jullie dit zelf bolwerken?

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    Neem je je kids dan mee naar t werk ofzo? Als je ze naar de opvang brengt, zorg je er toch ook niet zelf voor?

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wilde ik net zeggen. Nogal een denigrerende reactie. Ik zorg verder ook gewoon zelf voor m'n kinderen.

6. VMiss

VMiss Bekend lid

24 nov 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ze gaan naar school en naar de opvang maar thuis zorg ik er liever zelf voor dan iemand in huis te nemen. Vandaar mijn vraag hoe jullie dit doen en tips? Is niets denigrerends aan!

7. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik vermoed zomaar dat boomm zelf voor de kinderen zorgt als ze thuis is, een au pair heeft ook recht op vrije tijd en neemt vaak niet 24/7 het wer over van de ouders in mijn ogen.

Maar om op jou vraag terug te komen.

Wij hebben 5 kids en ik werk zelf 10 uurtjes per week in de zorg.
    Ik werk door de weeks een avond en dan komen mijn schoonouders, vriendin of mijn moeder oppassen en als dat niet lukt dan komt mijn man eerder uit zijn werk.
    Het houdt wel in dat ik in het weekend ook altijd een dag werk, maar zo kan ik wel veel thuis zijn voor de kids.
    Daarbij is meer dan 10 uur voor mij niet haalbaar ivm een meisje die veel naar therapie en artsen en dergelijke moet.

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hoe zien je dagen er nu uit? Want ze gaan naar school en opvang, dus waar zit het probleem precies? Breng jij de kinderen eerst weg? Of doet je man dit? Eten ze op de opvang of thuis? Wil je weten hoe wij het huishouden etc regelen bv?

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    HIer 3 kids, geen 4, maar ik zou het op dezelfde manier aanpakken. Hier was dat 3 dagen kdv.

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Als ze al naar de opvang gaan zie ik het probleem niet?

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Nee joh, ik heb de aupair en de kinderen in het tuinhuis zitten, zodat ik nooit voor m'n kinderen hoef te zorgen en ze ook zo min mogelijk zie :D😂;)

12. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Het is dat ik thuis blijf moeder ben maar anders vind ik dit ook wel wat,

Tuinhuis moet dan wel iets groter maar dat is een goede investering 😇

Nee even zonder gekkigheid als de kinderen al naar school en de opvang gaan dan kun je op die manier volgens mij gewoon door gaan ? Tussen de middag en na schooltijd heb je de bso, bij ons word ophalen van school ook gedaan door de bso.

Ik werk niet dus misschien denk ik te makkelijk.

13. Boommm

Boommm Niet meer actief

Breng ze gewoon hier! Beetje uitbuiting van die aupair kan geen kwaad😂

14. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    😂😂 zit ze straks met 8 kinderen haha 😂😂.

Is geen uitbuiting is de nieuwe opleiding mommy to be or not to be, goede training en zeker weten waar je aan begint en of je er aan begint haha ;)

15. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Heb je nog tips voor een goede tuinhuis? Klinkt prima.

16. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik heb een gastouder in huis.
    Zodra zij er is kan ik gewoon weg en zorgt zij er voor dat de kinderen hun broodje opeten, ze ruimt de vaatwasser uit en hangt de was op ed.
    S middags begint ze al met koken als ik er nog niet ben zodat we altijd op tijd kunnen eten ivm sport en andere verplichtingen s avonds.

Ideaal!

17. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Niet iedereen weet precies wat een aupair in houdt..
    Ik dacht tot voor kort ook dat het iets was voor rijke mensen die vooral werken en snoepreisjes maken en er ook een kindje bij willen.

Geen idee of het net zo duur is als een andere opvang maar het is anders een goeie tip voor de vraag die gesteld is.

Mijn kindjes zijn bij mijn schoonouders als ik werk. Zij helpen straks ook met het naar school brengen en ophalen.
    Als ik 3 of 4 kinderen zou hebben had ik dezelfde oplossing. Helaas moet ik om de financien 24 u blijven werken. Ik werk in de zorg dus erg onregelmatig en ook weekenden en feestdagen etc.
    Goed de agenda bijhouden.

18. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben zoiets. Beetje proppen, maar dan past het wel. Oh en met luikje, daar gooien we eens in de zoveel tijd wat boodschappen doorheen.

19. VMiss

VMiss Bekend lid

24 nov 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Veel RESPECT voor jouw aupair!

20. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Zeg wij hebben een grotere schuur en maar 2 kinderen! Waar koop je zo'n au pair? :D nee serieus: een au pair is een serieuze optie voor ons. Ook met het oog op het tweetalig opvoeden lijkt het mij een verrijking. Maar ik werk vanuit huis dus dan zijn de kinderen hier ook en dat zal mij waarschijnlijk erg afleiden.

Deel Deze Pagina