inspiratie topic kerstdiner op school

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door tuc, 8 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

#1 tuc, 8 dec 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2016
    Om ideeën te delen en elkaar te inspireren: wat maken jullie dit jaar?
    Of wat waren succesnummers de afgelopen jaren?

Zoon riep zelf meteen gehaktballetjes dus dat is makkelijk.
    Dochter weet het nog niet.

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik ga mini frikandelbroodjes maken.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier hebben de kinderen zelf al besloten :).

DL wil bladerdeeghapjes met feta en ZL wil stoofpeertjes.

4. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier hangen er op school straks kerstballen met verschillende gerechten waar we er 1 van moeten kiezen. 2 jaar geleden had ik 2x friet bakken (lekker makkelijk ;))

5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Groot succes altijd is biscuitjes met blauwe muisjes.
    Zl overweegt dit jaar fruitspiesjes met poffertjes. Of zelfgemaakte worstenbroodjes.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    De oudste wil kersenmuffins...??? Heeft ze bedacht en staat nu op een bal in de (papieren), dus ze hoopt dat die er morgen nog hangt. :D

Voor de jongste maak ik een eigen bordje (glutenvrij).

7. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Voor mij de eerste keer, want dochterlief zit pas sinds twee maanden op school.

Toevallig krijg ik zojuist een mail van de juf waarin staat dat er inschrijflijsten op school hangen waar je uit kan kiezen :cool:. Ik ben heel benieuwd wat ik morgen af ga vinken, haha. Hopelijk niet al te moeilijk, want ik moet werken op woensdag en donderdag (kerstlunch is op donderdag).

8. Mamalon

Mamalon Actief lid

27 feb 2015
    217
    50
    28
    Hier heb ik voor mijn zoon een aantal jaar achter elkaar mini appelflappen gemaakt. Ze zijn altijd helemaal op gegaan. Terwijl er van andere dingen best wat bleef liggen.

9. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.866
    5.139
    113
    Home
    ik ga iets van mini tosti's maken in de vorm van een ster

ps op pinterest staan misschien ook nog wel leuke ideeën

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zo gaat het hier ook, vorig jaar heb ik een pak hagelslag en gekleurde hagels gedoneerd :D

11. Alle ouders kijken me altijd aan alsof ik niet goed bij m'n hoofd ben en alsof ik weiger om meer tijd te steken in het kerstdiner van m'n zoon, maar in tegenstelling tot de ingewikkelde dingen die zij klaarmaken en waarvan ik regelmatig de naam niet eens kan onthouden, is dat van ons wel elk jaar helemaal op; wij kopen danoontjes en daar doe ik groene, zilveren en rode parapluutjes in en dan zet ik ze neer in kerstboom-vorm. De zilveren en rode parapluutjes zijn uiteraard de ballen en bovenop komt dan één danoontje met een gouden parapluutje, da's de piek :D Ik zou natuurlijk hetzelfde kunnen doen, maar dan met zelfgemaakte toetjes die wat spectaculairder zijn, maar eigenlijk vind ik dat niet zo nodig, zolang alle kinderen er helemaal weg van zijn :)

12. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

13. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Wij bakken kleine pannenkoekjes in de vorm van sterren (bij de hema vandaan). Zoon lust niet veel, dus dan is er iig iets wat hij zelf erg lekkker vindt.
    Zag dat ze bij de AH ook beschuit in de vorm van sterren hebben, misschien ook leuk met blauwe muisjes.
    Ik laat hem kiezen.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hihi.. ja het hoeft niet te ingewikkeld.

Pannenkoeken -liefst in kleur (roze of groen) zijn hier altijd een hit
    en mini-donuts...

15. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

mijn zoon had mij vorig jaar opgegeven voor een bittergarnituur en kinderchampagne.
    dit jaar weet hij nog niet wat hij wil maar ik stuur een beetje aan op een kersttaart die ik zo kant en klaar bij de banketbakker kan bestellen 😉

16. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Het zijn de fruitspiesjes geworden ;).

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    De kersenmuffins worden gelukkig kerstmuffins (de juf heeft haar verkeerd verstaan?), dat lusten waarschijnlijk meer kinderen. ;)

18. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik mag dit jaar ook voor het eerst. Ik ga mini hamburgers maken. Klein broodje, stukje vlees en kaas ertussen en klaar. Tomaat doe ik er naast want niet alle kindjes lusten dat.
    Alleen, hoe krijg ik dat warm mee naar de opvang? 5 minuten van te voren bakken is geen optie.

Heel ingewikkeld ga ik het ook niet maken. Heb er geen tijd en vooral geen energie voor.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Als je het een half uurtje oid van te voren bakt dan kun je ze in een schaal doen met aluminiumfolie (wel de glimmende kant onder)
    En dan daar op het broodje doen...maar als het zo ligt is het wel redelijk snel afgekoeld.

20. sjaantje28

sjaantje28 Actief lid

9 mrt 2016
    119
    8
    18
    Ik lees even mee voor inspiratie! Mijn zoontje zit net 6 weken op school dus is voor mij de eerste keer. En aangezien ik hoogzwanger ben wil toch iets makkelijks maken wat niet te veel werk is.

Deel Deze Pagina