Dat klinkt inderdaad anders. Het is hier na een ochtend met vier kinderen nogal een puinhoop . Daarnaast hebben wij sinds vorig jaar een continuerooster, haleluja! Overigens ook geen overbodige luxe want de school is op bijna 5km afstand. Ik ben daar zo blij mee, want anders bleef ik heen en weer rijden en was er net te weinig tijd om tussen de middag fatsoenlijk te eten. Het blijft natuurlijk een verschil in beleving, maar ik vind het thuis zijn minder gehaast dan als ik werk. De ander ervaart dat weer anders. Zo ver ik weet is dit ook geen wedstrijd . Nog een tip voor TS. Ik heb sinds kort een slowcooker /crockpot. Deze zet ik in de ochtend aan en als we 's avonds thuis komen is het eten klaar. Scheelt heel veel tijd. Wel de avond ervoor alles al snijden, want anders moet je dat ook nog in een ochtend doen. Ik zou overigens ook een gastouder aan huis overwegen, want dat scheelt ook veel gehaast in de ochtend. Is het ook een optie om bijv. ouderschapsverlof aan te vragen en een uurtje later te beginnen of eerder te stoppen? Een uurtje kan al het verschil maken in de race tegen de klok.
Wij hebben 3 kinderen maar zou het met 4 kinderen hetzelfde doen. Wij staan sochtends om half 7 op. De een gaat eerst douchen en de ander kleed de kinderen aan etc, dan gaat de ander douchen en geeft de een de kinderen beneden te eten en drinken (en voor in de schooltas). Daarna kunnen wij onze eigen spullen klaar maken. Meeste dagen is een van onze moeders bij ons om op te passen. Ik hoef dan alleen naar school met de oudste en op sommige dagen ook met de middelste voor de psz ga daarna naar m'n werk. Op 1 dag neem ik ze alledrie mee, dan gaat de oudste naar school, middelste psz en jongste kdv... kleding etc leg ik vaak savonds klaar en in de middag gaan ze in bad enzo.. Ik werk trouwens halve dagen, en 1 hele dag maar op die hele dag is mijn man vrij. In totaal werk ik 24 uur per week, maar ben dus wel altijd thuis als mijn kind uit school komt.
Ik heb er dan niet 4 maar 3. Ik heb wel 2 kleintjes die ik moet aankleden en verzorgen. Ik sta gewoon een half uur eerder op om alles gereed te krijgen. Mijn oudste is zelfredzaam dus die kleed zich zelf aan en kan gewoon zelf eten. Mocht ik in tijdsnood komen zet ik de jongste in de maxi cosi met een fles. Waar nodig bereid ik savonds voor.
Ben zelf geen thuisblijfmoeder, maar nu een beetje doordat ik nog verlof heb. Geloof dat ik mijn werkdagen ala minder druk ervaar 😂. Oprecht kan ik zeggen dat het ik de ochtend weinig verschil maakt als je een kind hebt wat naar school moet. Dan sta je in de ochtend gewoon op tijd, ook al heb je twee/ drie kinderen die niet ergens op een bepaalde tijd hoeven te zijn. Als ik straks weer werk zullen de ochtenden er dus eigenlijk niet anders uit zien. Nu ik thuis ben maak ik (en de kinderen) thuis meer rommel. Er moet dus echt vaker wat in het huishouden gedaan worden dan wanneer we allemaal meer van huis zijn. We verdelen de taken. De een rijdt naar school, de ander naar de opvang. Ik doe de baby en manlief doet het ontbijt klaarmaken en de tas voor school. Kleding leggen we dag van te voren klaar en we stimuleren de kinderen zoveel mogelijk zelf te doen. Huishouden doe ik nu wat meer overdag, dat zal straks wat meer in de avond en in de weekenden zijn. Maar verder is er maar weinig anders werkend of thuisblijvend.