Combinatie werk-prive

Discussion in 'Mama en gezin' started by Oudje37, Nov 3, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

Mar 28, 2015
    954
    0
    16
    Ik ben net gestart in een nieuwe baan en de combinatie werk privé valt me erg tegen. Hiervoor had ik een baan waar ik meestal thuis werkte, nu moet ik 4 dagen per week naar kantoor. 2 dagen in de week haal ik mijn zoontje uit bed, geef hem eten en maak hem klaar voor de kinderopvang. Daardoor kan ik pas om 8.00 de deur uit. Dan ben ik 8.40 op werk. Ik moet dan tot 17.10 werken en haal mijn zoontje op. We zijn samen rond 18.00-18.15 thuis. Dan moet ik nog koken en eten. Nu krijgt mijn zoontje nog eten bij de oppas maar binnenkort gaat hij mee eten. Ik kan zo'n kleintje (1rj) toch niet pas om 18.45 zijn avondeten geven?!

Hoe doen jullie dat?!

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,147
    3,174
    113
    Ik werk meestal 3 dagen buiten de deur, soms meer. Wat ik doe, ik bewaar restjes. Ik kook bv pasta en maak dan wat porties zodat m'n dochter kan eten zodra we thuis komen. Je kan dan evt dat meegeven naar de oppas.
    Als je echt samen wil eten is het een kwestie van simpel eten en goed voorbereiden..

3. Mamalove2014

Mamalove2014 Bekend lid

Oct 9, 2014
    649
    384
    63
    Ik maak bijna altijd iets te eten avond van te voren, ofwel restjes of iets speciaals wat de kids goed eten en dat geef ik mee aan de oppas. Ze eten daar meestal rond 17.00 uur. Ik vind het anders veel te laat voor hun.

4. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ben je alleenstaande moeder? Ik heb dit ook een tijdje gehad. Ik heb dan wel een man maar hij was net zo laat thuis als ik. Het kdv was zo lief om onze zoon wat langer zijn avondmaaltijd daar te geven (dat is normaal ook tot een jaar). Als het geen beperkingen op de groep opleverde vonden ze het geen probleem. Hij kreeg dus tot 14 maanden eten op het kdv. Toen kreeg ik een andere baan met andere werktijden en kon hij om 17:30 uur thuis eten. Misschien kun je het probleem met je oppas bespreken? Onze zoon at trouwens met een jaar ook nog niet met de pot mee dus zodra we thuis kwamen ging er voor hem een hapje in de magnetron (ik maakte altijd verschillende hapjes en die vroor ik in. Er was dus altijd vanalles in huis). Terwijl één van ons kookte gaf de ander onze zoon te eten. Een nadeel is dan wel dat je niet samen eet.

5. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Kan je kindje niet blijven eten bij de oppas? Veel makkelijker toch?

6. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

Mar 28, 2015
    954
    0
    16
    Heb wel een man maar die is pas om 18.45-19.00 thuis dus dat helpt niet ;) Nu geeft de gastouder nog eten maar het zou toch fijn zijn wanneer hij met ons mee zou kunnen eten. Ook omdat hij het niet fijn vind om ons wel om 19.00 te zien eten, wil hij ook weer wat.

7. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Dat gebeurde bij ons ook wel eens. Hij at dan nog gewoon een paar hapjes mee. Dat was nooit veel. Of hij kreeg alvast zijn fles (hij kreeg toen nog afgekolfde moedermelk voor hij ging slapen). Het gaat nu trouwens nog wel eens zo als hij heel moe is en niet op het eten kan wachten.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Ik heb het een tijdje ook zo moeten doen en wij lieten onze dochter eerst bij de oppas eten en ook nog met ons. Dan gewoon voor de gezelligheid erbij. Dan at ze eigenlijk niet echt mee...maar toch wel.
    Geef je gewoon een klein beetje op het bord.

9. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Hier is het precies zo.
    Ik werk tot 17:30 en moet dan C nog ophalen.
    Meestal zijn we rond 18:15/18:30 thuis en eten we pas rond 18:45.
    Ze is er inmiddels aan gewend (14 maanden)
    Ze ging altijd rond 19:00 uur naar bed maar dit hebben we verschoven naar 19:30. Ze kan dan nog een kwartiertje spelen voordat ze naar bed gaat.

Mijn vriend is vaak pas net thuis als wij thuis komen en die begint dan alvast met koken maar het gebeurd regelmatig dat die nog aan het werk is en dus later nog moet eten.

10. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,465
    3,911
    113
    Female
    Kun je je zoontje niet eerder wegbrengen zodat je ook eerder naar huis kan?
    Opvang is bij ons om 7.30 uur open en dan ben ik er ook bijna altijd.
    Wij eten overigens ook om 18.30 uur. Beide kinderen (8 maanden en 3 jaar) zijn er aan gewend en dat gaat prima. Na het eten alleen niet meer zoveel speeltijd...

11. Pillow

Pillow Bekend lid

Apr 13, 2014
    565
    71
    28
    Ik werk 3 dagen in de week en kan pas om 18.15 onze dochter ophalen. Mijn dochter kan gelukkig bij de gastouder blijven eten. Als ze ons daarna ziet eten wil ze ook vaak nog een paar hapjes. Maar dan geef ik alleen groente. Extra groente kan nooit geen kwaad. :D

12. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    Vanaf volgende week weer werk, oproepbasis hopelijk voor 3 dagen per week. Werk dan tot 18.00. Beide meisjes (4,5 jaar en bijna 8 maanden) gaan waarschijnlijk bij de gastouder eten. Geven dan eten mee. Maar anders wordt het echt te laat en zijn ze te moe om te eten.

Ik vind het geen probleem. Denk dat het meer rust geeft. Dan kunnen we dat uurtje thuis (nou ja, die 45 minuten) voor bedtijd gebruiken voor knuffels. Wij eten dan wel als de dames op bed liggen. (wat we de dag van te voren al koken)

13. R1985

R1985 Bekend lid

May 21, 2014
    584
    151
    43
    NULL
    NULL
    Op de dagen dat onze dame naar de opvang gaat eten wij makkelijk.
    In de vriezer ligt standaard:
    - macaroni/spaghetti,
    - nasi/bami
    - boerenkool: heerlijk als het een dag heeft gestaan en dan opbakken.
    - goulash
    - dag ervoor hachee maken.

Alles is snel op te warmen en staat binnen 10
    Min op tafel

14. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,147
    3,174
    113
    Tsja als 1900u eten voor hem te laat is (hoe laat gaat ie naar bed?), en jullie zijn niet eerder thuis dan is er geen andere optie toch?
    Wij eten als we laat zijn als ze op bed ligt:)

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    Ik mis even waarom je pas om 8 uur de deur uit kan, bij ons kan je vanaf 7 uur terecht op het kdv, is dat bij jou niet?
    En verder mijn dochter geef ik altijd rond half 6 eten omdat ze het niet red en wij eten rond 6/ half 7 en dan hapt zij nog wat mee. De ze zit wel gezellig aan tafel met ons. Dit werkt hier prima.

16. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Kun je niet eerder opstaan zodat je vroeger de deur uit kan? Toen ik alleen mijn oudste nog had stonden we weleens om 7u al bij het Kdv voor de deur. Nu met 2 kindjes red ik dat niet meer en gaan we richting 7:20 ☺️
    Wat ook kan: op de dagen dat je niet hoeft te brengen heel vroeg op staan en dan langer werken, zodat je op die andere dagen eerder naar huis kan.
    Als ik smiddags moet halen zorg ik dat ik iets heel simpels eet of een restje van de dag ervoor. Toen mijn kinderen echt nog babies waren kregen ze ook weleens een potje op zo'n dag. Het is ook een kwestie van wennen. In zuidelijke landen eten de mensen allemaal veel later en dat gaat ook goed.

17. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

Mar 28, 2015
    954
    0
    16
    Gastouder start helaas pas om 8.00. Goed te horen dat eten om 18.30 op zich kan voor een kleintje van onder het jaar

18. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

May 30, 2016
    1,184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Mijn man is altijd laat thuis uit zijn werk. Ik geef onze zoon rond 18:00 uur eten,of als het mij niet lukt (de eerste maanden van mijn zwangerschap was ik zo misselijk dat ik nog geen avondeten kon ruiken) dan geeft mijn man het zodra hij thuis komt om kwart over zes á half zeven. Als hij om 4uur uit zijn middagslaapje komt krijgt hij altijd een boterham, dus hij kan dat half uur nog wel wachten.
    Daarna gaat mijn man even met hem spelen en dan koken voor ons. Als we dan eten zit onze zoon er wel bij en eet een paar hapjes mee als hij wil of heeft wat te drinken. Daarna brengen we hem naar bed.

19. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Dan geef je hem als jullie eten toch ook nog wat groente? Dat kan helemaal geen kwaad. Deden wij ook hoor, terwijl dochter standaard warm at tijdens de middag bij de onthaalmoeder.

20. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

Nov 18, 2011
    2,497
    2
    38
    Ik heb mn hele leven om 1900 uur gegeten. En nu zijn wij ook zelden voor 1830 aan tafel. Maakt niet uit toch? Als ze honger hebben is er altikd fruit ofzo.

Share This Page