Ik ben ook pas om 18.00 thuis met de kinderen maar ze hebben altijd gewoon met ons aan tafel mee gegeten. Ik vind het niet te laat en heb het eigenlijk nooit gesnapt van anderen dat de kindjes bij de oppas eten... ik vind die tijd samen aan tafel heel belangrijk altijd al gevonden ook toen ik alleenstaande moeder was met de oudste aten we pas om 18.30 of later maar wel samen... daar hecht ik waarde aan en moet er niet aan denken om 4 dagen per week pas te eten als de kleintjes op bed liggen... zo ongezellig...
Tja ongezellig... Ik kwam pas om 18u thuis met dochter en zij ging al voor 19u slapen. Dan moet je keuzes maken... Ik speelde dan liever nog wat met haar, dan dat ik stond te koken en een oververmoeid kind dan nog probeerde wat te laten eten...
Ik heb dit al vanaf dat mijn kleine baby was en hij is nu 5 jaar. We eten Meestal tussen 18:30/19:00. Het is wat het is toch? Voor ons is dit gewoon een normaal ritme geworden.
Samen eten doen wij ook altijd. Vinden wij ook belangrijk. Als t een keer later is dat we thuis zijn maken we iets dat snel klaar is of de avond van te voren klaargemaakt.
Op de dagen dat je lang werkt zou je van te voren al eten kunnen maken of gewoon iets makkelijks dat snel klaar is.
Hoe laat ging je zoontje dan naar bed? Als we pas om 18.45 eten is ons zoontje doodmoe en eigenlijk al aan zijn bed toe
Hier zou dat ook niet gaan hoor! Daar is elk kind anders in, dat vergeten mensen weleens. Dafne heeft tot een maand of 13 rond 17 warm gegeten op kdv. Ik haal haar altijd rond 17.45 op, en toen ze nog zo klein was, trok ze het gewoon niet zo lang en lag om 18.30 in bed. Nu eet ze met mij mee om 18, dan heeft ze wel schreeuwende honger! Je zou inderdaad restjes kunnen eten, eten invriezen, of de avond van te voren koken.
Dit is jouw kind projecteren op alle kinderen, maar zo werkt het niet. Dafne ging toen ze nog zo jong was om 18.30 naar bed en was om 18 echt te moe om nog te eten. Inmiddels eet ze wel met mij mee en ligt ze om 19.30 in bed. Dus was allemaal maar tijdelijk.
Wij zijn een paar dagen per week allebei pas om 6 uur thuis, moeten dan nog koken en eten. Het is wel lastig ja. Meestal zorg ik op die dagen dat ik al eten klaar heb staan, zodat we binnen 10 minuten aan tafel kunnen. Bij ons op het kdv geven ze geen avondeten, dus vanaf het begin moesten onze kinderen mee in dit ritme. Af en toe hebben ze 's avonds het avondeten wel eens overgeslagen, omdat ze gewoon te moe waren om nog te kunnen eten. Heel vervelend, maar het was niet anders.
Om deze reden heb ik een multicooker met slowcook-functie aangeschaft. Sochtends gooi ik de hele zooi in de pan en savonds is het klaar, warm en wel Als je 's ochtends niets wil klaarmaken kun je het voorbereidende werk vooraf doen en invriezen; alle ingrediënten (evt gesneden) per maaltijd in zakjes doen, invriezen en als je het de avond van tevoren uit de vriezer haalt, kun je het 's ochtends zo in de slowcooker gooien.
Miijn man werkt nu 5 dagen in de week en ik 4. Mijn man vertrekt heel vroeg van huis. Ik breng de kinderen naar school en ga dan naar mijn werk. Mijn man haalt de kinderen rond 16.30 uur op en kookt. Ik kom pas laat thuis (soms pas na half acht). De kinderen hebben dan al gegeten. Even knuffelen, huiswerk doen met de oudste en dan naar bed. Ik werk 1 dag in de week thuis, dus dan ben ik eerder klaar. Het is ook wel anders geweest. Toen ze nog naar het KDV gingen. Ik bracht ze om half acht al weg en mijn man haalde ze op. Ik heb er ook een tijd helemaal alleen voor gestaan van maandag t/m donderdag. Dat was pas pittig. Maar zoals het nu gaat, vind ik het prima. Ik ben woensdags thuis. In de weekenden zijn we allebei vrij.
Ik zou het toch ook proberen Je man wat meer in te schakelen. Hij is misschien gewend het afgelopen jaar waarin jij alles thuis regelde. Maar nu jij ook vier dagen werkt is het een goed moment om opnieuw naar de taakverdeling te kijken. Misschien kan hij een keer halen en een keer brengen in de week? Eerste antwoord zal natuurlijk zijn nee dat gaat echt niet met mijn werk maar kinderopvang (en alles wat erbij komt kijken) net zo goed zijn verantwoordelijkheid als de jouwe. Wij proberen zo te doen Dat degene die niet brengt 's ochtends al extra vroeg vertrekt zodat diegene 's middags op tijd weg kan om de kinderen te halen. De ander kan dan juist extra lang doorwerken. Misschien zou je op deze manier juist op sommige dagen meer dan 8 uur kunnen werken en op andere dagen juist minder dan 8 snap je?
Het is geen onwil van mij man maar hij werkt 9 uur per dag met nog 2x 40min reistijd. Hij brengt ons zoontje elke ochtend naar de oppas, daarom haal ik. Hij gaat om 7.50 de deur uit met ons zoontje. 2 dagen in de week doet hij daarvoor uit bed halen en ontbijten met de kleine en 2 dagen in de week doe ik dat. Die dagen dat hij het doet kan ik dus eerder naar mijn werk en eerder stoppen in theorie. Maar mijn baas verwacht dat ik tot tenminste 17.00 blijf. 17.00 wordt vaak 17.10 en dan dus nog 40min reizen. Ik heb veel aan jullie tips. Ga kijken of ik in het weekend of de avond ervoor al kan koken. Hoop dat mijn zoontje zo lang mogelijk bij de oppas mag blijven eten. En geef hem dan toch maar wat te knabbelen als wij dan eten om 18.30-18.45. Diep respect voor alle alleenstaande mama's en mama's met meer dan 1 kind, ik vind dit al zwaar (zal wel een mietje zijn )
Dat kan ook eerder. Ik had een uur reistijd. Ging om 7.20 uur de deur uit, bracht de kleine om 7.30 bij het KDV. Was om 8.30 uur op mijn werk. Kon om 17.00 uur vertrekken. Was om 18.00 uur thuis.
Mijn vriend brengt Luke om 6.15 uur weg. Dan is die 6.30 bij mijn ouders. Vervolgens gaat die om 6.45 naar zijn werk en haalt Luke pas op om 18.00. Verder blijft mijn vriend ook eten bij mijn ouders. Vroeger aten mijn vriend en ik altijd samen na mijn werk. Omdat ik meestal tot 19.00-20.00 werk, krijgt die eten al voorgeschoteld bij mijn ouders. Op zich geen ramp. In de toekomst zal mijn zoontje ook niet mee eten met mij. Ik vind het geen ramp. En op zich is om 19.00 uur ook niet laat om te eten. Anders zorg je dat wat restjes hebt van de dag van te voren. Bij de oppas kan je ook restjes eten meegeven en kan die daar ook lekker van smullen!
Wow wat vroeg...hoe laat wordt hij uit bed gehaald? Gaat dat goed? Hier.op 2 dagen.kdv dat de kids er om 6.45u uit moeten omdat we half 8 de deur uitgaan. Daar hebben ze al zoveel moeite mee. Huilen, niet willen eten enz. Ik vind 19u eten wel te laat als kind voor 6u uit bed moet. Dan krijgen ze nooit genoeg slaap snachts... hier kids die elke nacht 13-14u slapen muv kdv dagen. Dan 12.
Voor een gastouder pas 8u beginnen vind ik dat echt niet flexibel. Genoeg banen die om 8.30 of eerder beginnen en je dan ook nog eens je reistijd hebt... Als het zo een fantastische gastouder is wil ze miss ook wel om 7.30 beginnen als je het probleem uitlegt. Veel meer opties zijn er niet als je aan deze tijden en de tijden van je werk vastzit.