poeziealbum

Discussie in 'De lounge' gestart door mamajanneke, 8 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Is een Poeziealbum een meisjesding?

1. Ja.

2. Nee.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Hallo,

Ik had vandaag een discussie met mijn man.
    Ik vind dat een jongen best een poeziealbum kan hebben, maar hij vindt dat echt een meidending.
    Ik had er 1 van Dikkie Dik gezien.
    Vond m zo mooi en ik vond het altijd leuk om anderen in mijn poeziealbum te laten schrijven.

Wat vinden jullie?
    Is dit nu echt een meiden ding?

Overigens kan ik mijn man niet over halen hoor, maar ben gewoon benieuwd of zijn mening gedeeld wordt.

2. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Eerlijk gezegd vind ik het echt een meisjesding. Vroeger op school liepen alleen meisjes met een poeziealbum. De jongens schreven er wel in, maar hadden er zelf geen.

3. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik vind het ook meer een meisjesding. Ik had er zelf ook altijd een, maar mijn broertje bv. heeft er nooit 1tje gehad..

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Als je zoon het leuk vind, waarom niet?

Anders zou het een andere draai kunnen geven, laat de mensen er een wens inschrijven, in een vorm van een gedicht, of een leuk verhaal hoe ze je zoon nu op het moment beleven enz

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.058
    2.195
    113
    Brabant
    wist je dat het van oudsher een jongensding is? Vroegah gingen alleen de jongens studeren en als ze dan afscheid namen van hun vrienden/vriendinnen dan kregen ze een poeziealbum als herinnering mee.

6. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    nou mijn zoon taalt er nog niet naar, maar ik vind het zelf zo leuk.:)

wist niet dat het va oudsher een jongensding was, intressant8)

7. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik vind een poezie album ook echt een meisjes ding. Toen ik klein was zag ik ook nooit jongentjes met een poeziealbum. Tegenwoordig zie ik trouwens helemaal geen kinderen meer met poeziealbums, zeker uit de mode ofzo:D. Maar als je zoontje het straks leuk vind om een poezie album te hebben dan is dat hartstikke leuk toch? Misschien is hij wel degene die er een hele rage van maakt en het poeziealbum tot een jongensding omtovert;)!

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik vind het ook een meisjes ding. De klasgenoten boekjes (in met name groep 7 en 8) - waren wel dingen waar hier ook jongens mee rondliepen.

9. Angelina

Angelina Niet meer actief

Echt een meidending, wij hadden ze vroegâh ook, ik heb de mijne zelfs nog.

Vriendenboekjes ok, die heb je ook in jongensuitvoering, maar poeziealbum voor jongens? Nee, dat kan echt niet in mijn ogen sorry :);)

10. giraf

giraf Niet meer actief

Ik heb nog nooit een jongen met een poeziealbum zien lopen, dus is het inderdaad meer een meisjes-ding.
    Maar als mijn zoon er later zelf om zou vragen, krijgt hij er gewoon 1 hoor...
    Mijn neefje is gek op roze/glitters/poppen en serviesjes, zijn ook niet echt jongens-dingen, maar ach, als hij er gelukkig van wordt...

11. Lyst

Lyst Bekend lid

29 aug 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    Ik vind het niet echt alleen een meisjes ding.
    Misschien dat sommigen dat vooral vinden doordat ze het uitspreken als poesie, terwijl het eigenlijk poëzie is ( = gedichtjes / versjes).
    En poesie is toch een meisjeskat!
    ;)

12. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Misschien kun je zeggen dat het een vriendenboekje is?

En een vriendenboek is toch oook niet alleen voor jongens?

Deel Deze Pagina