Stekende pijn bij aanhappen

Discussion in 'Borstvoeding' started by Nescio, Oct 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hoi dames,

De borstvoeding gaat echt van een leien dakje, mijn tweede dochter bleek een natuurtalentje en mijn borsten wisten ook precies wat ze moesten doen. Ik mag dus echt niet klagen, heb net als bij de eerste overproductie maar inmiddels kan mijn stevige meid (3900 gram bij geboorte, binnen vier dagen terug op geboortegewicht) dat allemaal goed wegdrinken.

Heb alleen een ding waar ik tegenaan loop en wat ik niet herken van mijn eerste, bij het aanhappen aan mijn linkerborst heb ik een stekende pijn. Die pijn trekt weg als de melk begint te stromen en ze echt begint te drinken, maar oei, dat aanhappen, dan zit ik echt even tegen het plafond.
    Nu moet ze meer moeite doen aan de linkerkant omdat de tepel daar is ingetrokken. Ik zie verder niets raars, geen kloofjes of wondjes of tekenen van spruw, en zij drinkt gewoon goed. Zal het vanzelf wegtrekken?

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Ik heb dit ook wel eens gehad en heb verder nooit een ontsteking of spruw gehad. Wat bij mij hielp was van te voren even kort masseren of tijdens de eerste slokjes..

Soms kan het zo zijn dat het tsr even gevoelig is en dit steken veroorzaakt.

3. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Weet je zeker dat het niet het toeschietreflex is? Ik kreeg dit pas na een paar weken. Opeens ging het pijn doen, terwijl het daarvoor niet zo was. Inmiddels is het weer afgevlakt, en weet ik dat het het toeschietreflex is.

4. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    klinkt als t toeschieten. heeft hier altijd pijn gedaan....

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    De eerste paar zuigpogingen van je kleintje mogen toch ook pijn doen? Dat is wat ik altijd hoorde van de kraamzorg. De pijn kan soms zo heftig zijn dat je je tenen erbij krom trekt.

6. fafa

fafa Niet meer actief

Ik herken het, bij beide kinderen gehad. Het is iets anders dan de tsr, die voel ik nu nog steeds, terwijl de aanhappijn na een paar weken weer verdween. Ik zat ook tegen het plafond (terwijl ze goed aanhapten, geen spruw, ontsteking of wat dan ook) maar het gaat over, echt! Even op je kiezen bijten meid.

oh, en nog gefeliciteerd met je kleine meisje!

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bedankt voor de reacties! De pijn is er nog maar tepels zien er goed uit en ze hapt ook goed aan. Inderdaad even doorbijten dus!

Fafa, dank je :)

8. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja dit had ik ook de eerste weken en ook geen tepelkloven spruw of wat dan ook. Trok inderdaad ineens weer weg... Wel tenenkrommend he? (ik kan soms een auwww niet binnen houden ;)

Share This Page